A román személyautó-gyártás első szériagyártású modellje a Dacia 1100 volt, 1967 augusztusától.
A francia Renault céggel kötött megállapodás alapján épült gyárban (Uzina de Autoturisme, Pitești-Colibași) két modell gyártása kezdődött meg: az egyik a Renault 8 modellen, a másik a Renault 12 modellen alapult.
Ez a megállapodás a szocialista országok által kötött licenc-szerződések közül az egyik legsikeresebbnek tekinthető, mivel a Dacia 1300 jelű modell gyártása 1969-ben korábban kezdődött meg, mint a Renault saját termelése.
2004-ben mutatta be a Renault az általa fejlesztet Logant. A modell sikeres lett világszerte. Az autó sok alkatrésze származik a Renault Thalia és Renault Clio típusokból, például a motorok, a futómű, stb.
2006 októberében jelent meg a Dacia a kombi változata, a Dacia Logan MCV.
2007. január 23-án jelent meg a Logan MCV-n alapuló Logan VAN
2007. február 18-án jelent meg a Daci Logan Pick-Up
2008 június 4-én mutatták be az 5 ajtós változatot, új karosszériával, azonos műszaki alapokon. Ez a Dacia Sandero nevet kapta, forgalmazása júniusban kezdődött.
2008 július 1-jén muttaták be a Dacia Logan frissített változatát.
2009-ben mutatták be a Sandero terepjárós külsejű testvérét, a Stepway-t.
2010-ben a Duster terepjáró jelent meg a ami a Renault Koleos alapjaira épül.
A Lodgy Glace nyerte a 2011–2012-es jégralizás csúcsát, az Andros trófeát Alain Prost pilótával, a Formula–1 négyszeres világbajnokával.