Kezdőoldal / Teszt / Kia Carens egyterű teszt – 1.7 CRDi a nyugodt családoknak
/ '); ?>
Kia Carens egyterű teszt - 1.7 CRDi a nyugodt családoknak

Ötüléses kivitel, népszerű dízelmotor és lendületes forma: megérkezett a Kia közepes egyterűje, a hamvaiból feltámasztott Carens, amellyel a dél-koreai márka igencsak kemény fába vágta a fejszéjét. A kategóriában rengeteg konkurens verseng a vásárlók kegyeiért, és a tucatnyi ellenfél között nem könnyű megtalálni a számításokat. A kérdés persze az, hogy ettől függetlenül miképp vizsgázott a Kia büszkesége, és hogy mekkora eséllyel indul a kategóriák küzdelmében.

Okos és minőségi fejlesztések: a meglévőre építő cégpolitika előnye

Kia Carens egyterű

Kellemes és sportos forma

Nem mondunk újdonságot azzal, ha kiemeljük: a Kia elképesztő eredményeket produkál az utóbbi években, és a márka szinte szárnyal az autóiparban. A Hyundai-jal együtt a koreai konszern 2012-ben mintegy 6,6 millió autót értékesített, amellyel az ötödik helyre tornázta fel magát a gyártók igencsak kíméletlen versenyében. Elismerésre méltó egy valaha még lesajnált, de mára igencsak irigyelt összetartó családtól.

A Kia öt év alatt megduplázta az értékesítést, és 2005 óta megötszörözte saját értékét, ami meglehetősen borsos 3,9 milliárd dollárt jelent napjainkban. A márka népszerűsége leginkább Európában (és persze Magyarországon) kiemelkedő, így nem véletlen, hogy koreaiak erősítettek a családi egyterűek körében. Ehhez persze okos lépésre volt szükség, és a modelldömping elkerülése mellett a minőségi, okos fejlesztéseket tűzték ki célul.

Kia Carens egyterű

Mosolyog és robog

A koreai márka letett a radikális fejlesztésekről, hogy a már kész építőkockákból emeljen biztos várat, és hogy a vásárlók számára a már kialakított ideális modellel vonuljon a csatatérre. A Carens új generációjában a típust ismerők számára nem sok meglepetés rejlik, mégis, a modell igencsak erős ajánlatnak tűnik, és ott próbál meg hódítani, ahol a leggyengébb a vásárlói szív.

Sportos formaterv

Kia Carens egyterű

Ezt az egyterűt jó érzés vezetni

A sportos formaterv például jó kiindulásnak számít, amit tovább erősít az alapfelszerelésként is megkapható LED-es nappali fények, valamint az opciósnak kikiáltott LED-es hátsó lámpatestek. A lendületes vonalvezetéssel a koreaiak célja az volt, hogy ne csak dinamikus, de meggyőző is legyen a modell.

A tengelytáv 2,75 méter, a hossz 4,525 méter, így a Carens okosan belőtte magát valahova pont középre a középkategóriás egyterűek palettáján. A kellemes manőverezhetőség mellett kifejezetten előnyös az ügyes térkihasználás, aminek hála hatalmas a belső,jó és közvetlen a kilátás, valamint a vezetés természetesnek és élménydúsnak ígérkezik.

Jól ismert műszerfal, tágas helykínálat

Az információ átadásáról a már ismert műszerfal gondoskodik, aminek előnye a jó variálhatóság és a helykínálat. A Kia Carens egyterű kapcsán nemcsak az ülések széles körű mozgatási lehetőségek, hanem a jól átlátható karosszéria is pozitívumok közé tartozik. Az alapszinten 536 literes csomagtér a hétüléses változatnál 103 literesre zsugorodik, miközben két fő utaztatása és a hátsó sorok variálása esetén már 1,7 köbméter áll rendelkezésre. Előny még, hogy az anyósülés is síkba dönthető, amivel akár 2,15 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk az autóban.

Kia Carens egyterű

Bőséges helykínálat és kiváló kilátások

Külön öröm volt látni azt is, hogy a Kia igyekszik odafigyelni a nagyobb méretű igények kielégítésére is, ezért felár megfizetése esetén már kérhető az elektromosan hosszabbítható combtámasz és az ülésszellőztetés, valamint a márka többi modelljénél igényelhető egyéb opció is beszerezhető a vásárláskor.

A közepes felszereltségű tesztautónál persze nem minden volt elérhető, de panaszra így sem volt okunk. Elégedettséggel töltött el a jó összeszerelési minőség, amely még a rosszabb útviszonyok között sem nyöszörgött, és csendes belsővel ajándékozta meg a sofőrt.

Kia Carens egyterű

Hátul egy picit alacsonyan voltunk

Kényelmesek voltak az ülések is, viszont nem sikerült túl optimálisra a fejtámasz kialakítása. Ráfutásos ütközéskor valószínűleg ideálisak, de az anyósülésen történő szundikálást nem szolgálják megfelelően. Sajnos a könyöktámasz sem elégíti ki mindenki igényeit, hiszen az alacsonyabbak hátrányba kerülnek amiatt, hogy az eszköz túlságosan hátra került (egy 180 centis üldögélő utazó is legfeljebb csak könyökét tudja ráhelyezni).

Zavaró az is, hogy a hátul ülők alacsonyra kerültek, ezért a magasabb urak és hölgyek combját nem tudja megfelelően alátámasztani az ülés. Cserébe ugyanakkor bőséges láb- és fejteret kapunk, valamint állítható a háttámla dőlésszöge is. A kedélyes percekről a külön légbefúvó (is) gondoskodik.

Megfelelő motorok gondoskodnak a hajtásról

Kia Carens egyterű

Kia Carens egyterű

A motorkínálatot négyfajta hajtás jelenti: két benzines és két dízeles adja az európai vásárlók alá lovat. Az általunk tesztelt 1,7 literes dízeles változatból egy 115 lóerős (maximálisan 260 Nm-es forgatónyomatékkal bíró) és 136 lóerős (330 Nm leadására képes) módozat kapható a márkakereskedőknél. Mind a két benzinmotor befecskendezéses, és hatfokozatú kézi váltó jár hozzájuk alapból.

300 ezer plusz forint megfizetésével mind a benzines, mind a dízeles változatnál megkaphatjuk a hatsebességes bolygóműves automata váltót, viszont ezzel a lépéssel negatívan befolyásoljuk a menetdinamikai adatokat és fogyasztást.

A kézi váltós 1,7 litere dízelmotor kicsit fulladékonyan viselkedett, azonban némi gyakorlással ezen a problémán is túl lehet jutni, és a tapasztalat sokat segíthet.

Pozitívumok viszont, hogy a motor minden  tartományban finom és kulturált, és ha elengedjük a száguldozás vágyát, akkor 1500-as fordulatszámon is szépen váltogathatunk a fokozatok között, ezáltal pedig egészséges fogyasztáson tarthatjuk az egyterűt. Országúton és kisvárosias környezetben öt liter alatt is mehetünk, autópályán viszont már számolni kell a 6,5-7 literrel. Bár érezhető, hogy nem egy kétliteres modell volt a fenekünk alatt, és a dinamikusabb áttételekre szükség is volt, alapjában véve nem zavaró a kisebb hengerűrtartalom.

Kia Carens egyterű

Kényelmes ülés, kényelmetlen fejtámasz

Egy kicsit megnyomva a gázpedált már érezhető a kellemes dinamika, amivel sebességbe kerül a kocsi, és a százas sprint 9,5 másodperc alatt megvolt (a gyári 10,4-et lepipáltuk). A szervókormány kicsit még most is pontatlan és egyenetlen, ami azért is szomorú, mert az elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű igen szépen teljesít, és az úton tartja a karosszériát.
Az úthibák sem jönnek át, és a semlegesen orrtolós beállít miatt a viselkedés kiszámítható és jól csillapít a futómű.

Kedvező árfekvés

Kia Carens egyterű

Ismerős műszerfal

Utolsóként persze meg kell vizsgálni a költségeket, hiszen az sem mellékes egy családi autónál. A fogyasztásról láthattuk, hogy kedvező, és a vételár kapcsán sem kell szégyenkezni. A legjobb választásnak a 136 lóerős dízel bizonyul a maga 6,85 millió forintos árával.

Összehasonlításképp a Renault Grand Scénic  1.6 dCi akciósan is 7,4 millió (igaz, navigációs is kapunk hozzá, ez a Kiánál plusz 450 ezer forint). A Volkswagen Touran vagy a Ford Grand C-Max 140 lóerős és kétliteres dízelmotors modellje 8 millióért hozható el, míg az Opel Zafira Tourer 8,8 millió listaáron.

AlapadatokFutóműKarosszériaMérésekKöltségek
Alapadatok
Márka: Kia
Modell: Carens 1.7 CRDi
Motor felépítési módja: Soros, turbódízel motor
Hengerszám: 4
Szelepszám: 16
Lökettérfogat: 1685 cm3
Sűrítési arány: 17.0:1
Teljesítmény (max.): 136 LE (100 KW) / 4000
Forgatónyomaték: 330 Nm / 2000
Legmagasabb fordulatszám: 4900
Erőátvitel
Tipus: Elsőkerékhajtás
Váltómű Hatfokozatú kézi
Futómű
Elöl: MacPherson
Hátul: Multilink
Kormányfordulat végállástól végállásig 2.8
Fordulókör 11 m
Fékek
Elöl: 280 mm b.h. tárcsa
Hátul: 275 mm tárcsa
Kerekek
Abroncs típusa: Nexen nblue HD
Méret elöl: 205/55 R16
Méret hátul: 205/55 R16
Karosszéria
Hosszúság: 4525 mm
Szélesség: 1805 mm
Magasság: 1610 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 492 – 1650 liter
Üzemanyagtartály mérete: 58 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1492 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 10.97 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 760 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 10.4 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 9.5 másodperc
Végsebesség: 191 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: 50 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 2000 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 2600 főtengelyfordulat/perc
Rugalmasság
60 – 100 km/h IV. fokozatban: 6.7 mp
80 – 120 km/h V. fokozatban: 9.6 mp
Zajszint
Alapjárat: 45.2 dB
100 km/h-nál: 65.8 dB
130 km/h-nál: 68.7 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 5.2 liter/100 km
Fogyasztás (gyári):
Város: 5.7 liter/100 km
Országút: 4.3 liter/100 km
Vegyes: 4.8 liter/100 km
CO2-kibocsátás: 127 g/km
Árak
Alapár: 6 149 000 Ft
Tesztautó ára: 7 099 000 Ft
Előző cikkNissan Qashqai+2 egyterű - 4X4-es teszt Következő cikkCsaládi autó szeretne lenni - Dacia Dokker 1.2 TCe teszt

ugrás fel