A józanság szava - Chevrolet Orlando 1.4 Turbo hétüléses teszt

Átlagos fogyasztás, kényelmes futómű, kitűnő árak

Chevrolet Orlando hétüléses

Egyszerű megoldások

A testes hétüléses átlagos használat mellett 7-7,5 liter benzint vesz magához 100 kilométeren. Országúton akár 6 literrel is beéri az Orlandó, míg városban 7, autópályán pedig 8 liter környékére adódhat az átlag. Ezek az adatok ugyan nem rosszak egy hasonló méretű autótól – főleg az 1,8 literes szívómotorral összehasonlítva -, de még így is inkább csak átlagosnak tekinthetőek.

A pozitív összképen ugyan nem javít a futómű, de nagy örömünkre nem is rontja le azt. Az úthibákon kényelmesen átlépő, kellően feszesre hangolt felfüggesztéssel akár még tempósabb kanyarokat is vehetnek a sportos apukák. Egyedül a hirtelen terhelésváltásokra reagál kissé bizonytalan farlendítésekkel a Chevrolet egyterű, amit azonban gyorsan korrigál a menetstabilizáló. A családi modellektől megszokott, kissé plasztikus és talán érzéketlen kormányzás nem róható fel az Orlandónak, hiszen ebben a szegmensben ez az általános.

Chevrolet Orlando hétüléses

A formákat az Opeltől örökölte

Az 1,4 literes kis turbós tehát jó választás lehet azoknak, akik Orlandóra vágynak, ráadásul az 5,93 millió forintos alapárhoz már kellemes extrázás is társul. Ettől függetlenül okos döntés lehet az eggyel magasabb LTZ felszereltséggel megvásárolni a hétülésest, hiszen a 6,06 milliós árával ár/érték arányban talán jobban jövünk ki. A folyamatos akcióknak köszönhetően tehát egy igencsak jól felszerelt modellt is könnyedén megkaphatunk már 6 millió forint alatt is, akár a navigációs rendszer 310.000 forintos felárával együtt is. Dízelfronton érdemes lehet elgondolkodni a kétliteres 130 és 163 lóerős verzióban is – érthetetlen módon, azonos áron – kapható erőforráson, hiszen 140.000 forintos felárával hosszútávon kifizetődő lehet.

Konkurensek, összegzés

Chevrolet Orlando hétüléses

Hiányzott a My-Link

A híresen jó ár/érték aránnyal rendelkező Renault Grand Scénic komoly ellenfele a hétüléses Chevroletnek, hiszen a 130 lóerős 1.2 TCe motorral és navigációval 6,41 milliós alapáron lehet hozzájutni, amihez szintén rengeteg akciót biztosít a forgalmazó. A Peugeot háza táján az 5008-as lehet a nagy ellenfél, ami a kitűnő, 156 lóerős 1.6 THP-val felszerelve 6,9 millióért kelleti magát, amit szintén lejjebb lehet tornázni különböző kedvezményekkel. A legdrágább konkurens továbbra is minden fronton a Volkswagen, mely ebben a mezőnyben a Tourannal versenyez, és az 1,4 literes 140 lóerős motorral felszerelt verzióért alaphangon is 6,5 milliót kell fizetnünk, ami egy korrekt felszereltség esetén már inkább 7 millió. Ez persze nem tűnik soknak, de a német gyártó modelljei esetében nem mérik olyan bőkezűen az akciókat.

Chevrolet Orlando hétüléses

Hosszú utakra termett

Az Orlandó tehát bizonyította rátermettségét, hiszen kiváló praktikumról és funkcionalitásról tett tanúbizonyságot, ráadásul az 1,5 literes turbóval felszerelve szinte minden ponton jól teljesít a hétüléses. Fejlődni persze mindig lehet, például az új fedélzeti rendszert szívesen láttuk volna, de a Chevrolet egyterűje kedvező árával így is a piac egyik legjobb vétele lehet.

AlapadatokFutóműKarosszériaMérésekKöltségek
Alapadatok
Márka: Chevrolet
Modell: Orlando 1.4 Turbo
Motor felépítési módja: Soros, turbós benzines
Hengerszám: 4
Szelepszám: 4
Lökettérfogat: 1364 cm3
Sűrítési arány: 9,5:1
Teljesítmény (max.): 140 LE (103 kW) / 4900
Forgatónyomaték: 200 Nm / 1850
Legmagasabb fordulatszám: 6400
Erőátvitel
Tipus: Elsőkerékhajtás
Váltómű Hatfokozatú, kézi
Futómű
Elöl: MacPherson
Hátul: Csatolt lengőkaros
Kormányfordulat végállástól végállásig 2.75
Fordulókör 11.3 m
Fékek
Elöl: b.h. tárcsák
Hátul: tömör tárcsák
Kerekek
Abroncs típusa: Continental SportContact3
Méret elöl: 225/50 R17
Méret hátul: 225/50 R17
Karosszéria
Hosszúság: 4652 mm
Szélesség: 1875 mm
Magasság: 1633 mm
Tengelytáv: 2760 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 458-1499 liter
Üzemanyagtartály mérete: 60 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1539 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 11 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 620 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 11 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 10.32 másodperc
Végsebesség: 200 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: 40.8 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 2450 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 3180 főtengelyfordulat/perc
Zajszint
Alapjárat: 42.2 dB
100 km/h-nál: 63.5 dB
130 km/h-nál: 65.9 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 7.5 liter/100 km
Fogyasztás (gyári):
Város: 7.6 liter/100 km
Országút: 5.4 liter/100 km
Vegyes: 6.2 liter/100 km
Árak
Alapár: 5 930 000 Ft
Tesztautó ára: 6 370 000Ft