A napokban kezdődő Pekingi Autószalonra a Volkswagen is tartogatott egy kis újdonságot, méghozzá a prémium családi SUV-jük felfrissített változatát. Azon persze nem kell csodálkozni, hogy mindez éppen Kínában történt, hiszen az autó eddigi két generációjából már 720 ezer példány talált gazdára az ázsiai országban.
Az tudvalevő az óriáskonszernről, hogy a ráncfelvarrások alkalmával nem szeretnek nagyobb módosításokat végrehajtani az autóikon, ami most sem volt másképp. A most bemutatott példány változásait bizony még a régebbi mellé állítva sem egyszerű megállapítani.
Nem is csoda hát, hogy a legnagyobb újdonságot az autó vonásait illetően az R-Line sportcsomag jelenti, amit eddig nem kérhettek a vásárlók. Az ezzel a csomaggal szerelt variánsok nagyobb és agresszívabb lökhárítókat és hatalmas, sportos formájú kerekeket kapnak, amiken a krómozott kipufogóvégek dobnak még egy lapáttal.
Az utastérben sem marad ilyenkor érintetlen a családi SUV, hiszen a sötét színvilág mellett rengeteg R-logó hirdeti, hogy bizony a sportosabb verzióban foglalunk helyet. Mindez persze csak placebo, hiszen a nehéz terepesből ez sem varázsol sportautót, lévén, hogy a szemet kényeztetik ezek a változások.
Az eleganciát és a királyi kényelmet viszont sokkal inkább érzi magáénak a Touareg, amelyet egy speciális „Exclusiv” felszereltségi szint tesz tagadhatatlanná. Ilyenkor az autó külseje és belseje egyaránt elegáns képet mutat, melyet a finom bőrkárpitozás és a szép fabetétek tesznek teljessé.
Az erőforrások terén se várjunk csodákra, de azért az illem kedvéért mégis hozzányúltak valamelyest néhány motorhoz. Immár mindegyik V6-os dízel teljesíti az Euro6-os normát, s míg a belépőváltozat 204 lóerős teljesítménye nm változott, addig az eggyel erősebb, háromliteres testvére immár 262 vadlovat űz az aszfalton.
Az öngyulladósok csúcsát továbbra is a 4,2 literes V8-as TDI jelenti, mely 340 lóereje mellett 800 Nm-es csúcsnyomatékával kiváló vontatóautóvá teszi a Touareget. Persze ennek is megvan az ára, hiszen míg a kisebb dízelek 6,6 literes vegyes fogyasztási adattal kecsegtetnek, addig nagyobb testvérükből még a gyáriak sem tudtak 9,1 liter alatti értéket kicsikarni, ami a 262 lóerős kiváló menetteljesítményei (0-100 km/h 7,3 másodperc, végsebesség 225 km/h) mellett a hatalmas V8-ast szinte csak presztízsből ajánlhatnánk.
A 4Motion összkerékhajtás továbbra is alapból jár az autóhoz, akárcsak a 8-sebességes Tiptronic automataváltó, amelynek képességei az egyre több autóban használt és kimondottan hasznos vitorlázó funkcióval bővültek. Ha mindez nem lenne elég, az összkerékhajtás elektronikája is kisebb fejlődésen ment keresztül, az opciós listán pedig továbbra is beikszelhetjük a hasznos légrugózást, ami akár 300 mm-es hasmagasságot tesz lehetővé, 140 km/h felett pedig a légellenállás csökkentése érdekében lejjebb tudja ereszteni az autót.
Az öreg kontinensen a benzinpártiaknak kizárólag egyetlen választási lehetőségük van, méghozzá egy hibrid képében. A benzines-elektromos rendszer elsődleges hajtásaként egy háromliteres, kompresszoros, V6-os felel, mely 333 lóerő előállítására képes. Ezt egy 47 lóerős villanymotor egészíti ki, így kiadva a 380 tagú ménest és 580 Nm csúcsnyomatékot teljesítő hajtásláncot. A Volkswagen ebben az esetben 8,2 literes vegyes étvágyat ígér, mely a valóságban valószínűleg jóval magasabb lehet, de cserébe az autó képes akár 50 km/h-ig is kizárólag elektromosan gyorsítani.
A hatalmas német családi SUV hamarosan hazánkban is elérhető lesz és az európai tendenciák alapján változatlan alapáron juthatunk hozzá – annak ellenére is, hogy az alapfelszereltség némileg többet kínál, mint eddig. Az extrák terén is nőtt a kínálat, így szorgos válogatás után igencsak magas összegekkel szembesülhetünk az árlista végén.