Kezdőoldal / Teszt / Friss erővel – Citroën C3 Picasso 1.6 HDi egyterű teszt
/ '); ?>
Friss erővel - Citroën C3 Picasso 1.6 HDi egyterű teszt

A kis egyterűk kategóriájában jeleskedő Citroën C3 Picassóról a francia márka úgy érezte, nem ártana elvégezni egy ráncfelvarrást, hogy felhívják a vásárlók figyelmét. Azt kell mondanunk, jó irányba sikerült indulniuk a gyáriaknak. Ugyan a belső tér ergonómiai bakijait nem orvosolták, arra elég volt a frissítés, hogy továbbra is a legjobbak közé tartozhasson a kis egyterű.

Látványos külső, esztétikus belső

Citroen C3 Picasso egyterű

Hátulról is kedves képet ad

A feltűnő, bumfordian aranyos, nőies formákon nem sokat faragtak a formatervezők, bár egymás mellé állítva a két autót, máris jól látszik, hogy a frissített verzió előnyére változott. Az utca népe továbbra is élénk érdeklődéssel fordul a törpebusz után, hiszen franciásan lágy és szép ívű vonalaival egyterű létére igencsak impozáns látványt nyújt a kisebbik Picasso.

A belső tér látványa olyannyira jól sikerült már az első alkalommal is, hogy a ráncfelvarrás során nem is nyúltak hozzá a tervezők – bár megtehették volna, de erről később. A kis családi autó tele van apró formajátékokkal, melyekből a legérdekesebbek talán a légbeömlőkre jutottak, de említhetnénk még a világos kárpitokat, a fémesen csillogó betéteket, az alumíniumszerű szegéllyel bevont rádiógombokat, vagy a klímakonzol fehérre lakkozott tekerőit. Ráadásul nem panaszkodhatunk az anyagok minőségére sem, hiszen a kellemes, megfelelően alacsony üléspozícióban elhelyezkedő vezetőülésben helyet foglalva mindenfelé kellemes tapintású borításokkal találkozunk.

Ergonómiai bakik, figyelmes részletek

Fentebb említettem, hogy vannak olyan részletei az utastérnek, melyekre ráfért volna egy kis javítás. Ez a terület pedig nem más, mint az ergonómia. A legnagyobb hibaként talán a műszerfal világítását állító, mindenféle kivilágítást mellőző kis gombocska, melyet sikerült a vezetőtől olyannyira messze elhelyezni, hogy ha a naplemente után lejjebb szeretnénk venni a fényerőt, és egyedül ülünk az autóban, akkor jobban tesszük, ha megállunk, hiszen akár balesetveszélyes is lehet a menet közbeni tapogatózás. Emellett már el is törpülnek az olyan apró hibák, mint a klíma hőfokkijelzőjét eltakaró kormány, vagy a rádió nagyon mélyen helyezkedő kezelőgombjai.

Citroen C3 Picasso egyterű

Itt változott pár dolog

Azért annyira nem kell megijednünk, hiszen ezek a hibák megszokhatóak, ráadásul az olyan pozitív tulajdonságok, mint a 220 ezres navigáció bluetooth-os kihangosítójának működése – ami a tárcsázás ideje alatt csak lehalkítja a zenét, hogy csak a másik fél válasza után némítsa le azt – melengeti az ember szívét. Ilyen még a frissítéssel plusz 35 ezer forintért járó tolatókamera, mely az amúgy is jól átlátható Picasso manőverezhetőségét még tovább javítja. A családnak is járnak hasonló pozitívumok, mint a gyermekfigyelő tükör, az első ülések háttámlájából kihajtható asztalka, vagy a tologatható hátsó üléssor.

Méretes, jól vezethető egyterű, kellemes erőforrással

Citroen C3 Picasso egyterű

Van hely bőven

A méretekre nem lehet panasz, hiszen az egész család könnyedén megtalálhatja a helyét a C3 Picassóban. Az ülések kényelmesek, és a vezetőülésben is könnyű megtalálni a helyes pozíciót. A hátsó ülések tologathatóak, így a csomagteret is az igényeinkre tudjuk szabni, mely egyébként legkisebb állásában 385 literes, de némi döntögetés után akár meghaladhatja az 1,5 köbmétert is.

Az 1,6 literes gázolajos erőforrást sem hagyták érintetlenül a gyárban. Az erősebbik dízelhez már hatfokozatú kézi váltót is lehet társítani, ami autópályán is kellemes fogyasztást biztosít. A jól és precízen kapcsolható egységgel és a kissé felpumpált erőforrással nem elég, hogy jobban megy, de még kevesebbet is fogyaszt a C3 Picasso, ami 5,1 literes minimumra adódott a teszt során. Ez nem minden, hiszen a tesztautónkban megtalálható motor kifejezetten kulturált is. A 112 lóerős 1.6 HDi működésének hangjaiból és mozdulataiból alig érezünk valamit az utastérben, amivel kiemelkedő menetkomfortot nyújt kategóriájában a kis egyterű.

Citroen C3 Picasso egyterű

Kiváló esztétika, hibás ergonómia

A kormányzás jól súlyozott és pontos, míg a frissítéssel érezhető mértékben keményítettek a futóművön, mely azonban továbbra is sokkal inkább kényelmesre van hangolva, mint sportosra. A kanyarvadászatot tehát kevésbé támogatja az autó, viszont az úthibákat könnyedén veszi, de sajnos a csatolt lengőkaros megoldás negatívumait – nagyobb tempójú kanyaroknál az úthibákon elpattog – nem tudja levetkőzni.

Árak, konkurensek, összegzés

Citroen C3 Picasso egyterű

Már tolatóradar is elérhető

A tesztalanyunkban lévő legerősebb öngyulladós csak a legmagasabb felszereltségi szinten érhető el, melyhez azonban a navigáción kívül minden fontosabb extrát megkapunk. Így, a márka árlistájában fixen elérhető kedvezménnyel 5,235 milliót kóstál a C3 Picasso, mely előnyös ajánlat. Ha mégis olcsóbb megoldást szeretnénk, akkor a még takarékosabb 90 lóerős dízelhez 335 ezer forinttal olcsóbban is hozzájuthatunk, de szerintünk megéri az erősebb erőforrást választani.

Főleg, ha megnézzük a konkurensek árait. A 110 lóerős 1.7 CDTi-vel szerelt Opel Meriva hasonló felszereltséggel majdnem félmillió forinttal drágább. A Kia Venga 115 lóerős dízel változatát ugyan már 4,75 millióért hazavihetjük, de az opciós listát böngészve bizony nem találunk olyan extrákat, mint a navigáció, vagy a C3 Picasso hasonló fejlett megoldásai. A kissé korosodó Skoda Roomstertől az árlista láttán azonnal elmehet a kedvünk, noha németes precizitásával sokak számára vonzó lehet.

Citroen C3 Picasso egyterű

A mezőny elején helyezkedik el

A frissített Citroën C3 Picasso tehát újra reflektorfénybe kerülhet, noha eddig is a kategóriájának egyik legjobb ajánlata volt. A 112 lóerős dízellel szerelve az említett ergonómiai hibákon kívül szinte semmibe nem lehet belekötni. A kis egyterű tehát hozza a a szegmens vásárlói által elvárt szintet, sőt sok helyen akár még fölé is tud nőni.

AlapadatokFutóműKarosszériaMérésekKöltségek
Alapadatok
Márka: Citroën
Modell: C3 Picasso 1.6 HDi 110 (2013)
Motor felépítési módja: Soros dízelmotor
Hengerszám: 4
Szelepszám: 16
Lökettérfogat: 1560 cm3
Sűrítési arány: 16.4:1
Teljesítmény (max.): 112 LE / 3600
Forgatónyomaték: 270 Nm / 1750
Legmagasabb fordulatszám: 5300
Erőátvitel
Tipus: Elsőkerékhajtás
Váltómű Hatfokozatú, kézi
Futómű
Elöl: MacPherson
Hátul: Csatolt lengőkaros
Kormányfordulat végállástól végállásig 2.95
Fordulókör 10.6 m
Fékek
Elöl: 266 mm b.h. tárcsa
Hátul: 249 mm tárcsa
Kerekek
Abroncs típusa: Michelin Alpin A4
Méret elöl: 185/65 R15
Méret hátul: 185/65 R15
Karosszéria
Hosszúság: 4078 mm
Szélesség: 1730 mm
Magasság: 1621 mm
Tengelytáv: 2540 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 385-1506 liter
Üzemanyagtartály mérete: 50 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1318 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 11.77 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 489 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 10.9 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 10.7 másodperc
Végsebesség: 184 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: 59 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 1700 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 2200 főtengelyfordulat/perc
Rugalmasság
60 – 100 km/h IV. fokozatban: 7.4 mp
80 – 120 km/h V. fokozatban: 13.3 mp
Zajszint
Alapjárat: 47.1 dB
100 km/h-nál: 65.5 dB
130 km/h-nál: 68.1 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 5.8 liter/100 km
Fogyasztás (gyári):
Város: 6.1 liter/100 km
Országút: 4.1 liter/100 km
Vegyes: 4.8 liter/100 km
CO2-kibocsátás: 125 g/km
Árak
Alapár: 5 235 000 Ft
Tesztautó ára: 5 745 000 Ft
Előző cikkCsaládi autó szeretne lenni - Dacia Dokker 1.2 TCe teszt Következő cikkCitroën C4 Picasso 1.6 e-HDi teszt - A legmodernebb egyterű

ugrás fel