Sajnos manapság egyre csökken a teljes értékű hétüléses egyterűek piaca, ugyanis legtöbben már inkább az 5+2 üléses kompakt családi autók mellett voksolnak. Ennek persze több oka van, melyek között igen fontos szerepet játszik a jóval jutányosabb ár. Mégis sokan nem szeretnének lemondani a teljes értékű plusz két helyről, és szívesebben választják a kényelmesebb és igényesebb megoldásokat, amit egy 7-9 személyes kisbusz nem tud megadni. Nekik továbbra is kedvez majd a Ford, méghozzá az új Galaxy képében.
Az amerikaiak nem hagyják cserben az igényes nagycsaládosokat, aminek ékes példája, hogy bemutatták a vadonatúj Ford Galaxyt, mely továbbra is rendelhető hét teljes értékű üléssel. Az autó minden szempontból megfelel a kor elvárásainak, hiszen az új generációs Mondeo alapjait felhasználva a legfrissebb technológiai arzenált találhatjuk meg benne.
Mindeközben egyébként a vadonatúj alapok ellenére a konzervatívabb vásárlók is megtalálhatják a számításaikat, hiszen bár az új Galaxy igazodik a márka legfrissebb formanyelvéhez, profilból például alig változott, és hátulról is érezzük az előző generáció szellemét. Az újdonság hoz néhány igazi unikumot is az egyterű szegmensbe: némi felár ellenében elektromosan dönthető második és harmadik sori üléseket kapunk, miközben a kulcsnélküli rendszert megrendelve akár láblendítéssel is nyithatjuk majd az autó csomagtérajtaját.
Mindezek mellett még olyan opciókkal is találkozhatunk a listán, mint az elektromosan állítható kormányoszlop, vagy éppen fűthető-hűthető, masszírozós bőrfotelek. Ha még ez sem lenne elég, akkor a műszerfal helyére kerülő 10 colos kijelző és a Ford legújabb, hatalmas érintőképernyőn keresztül vezérelhető, Sync 2 névre hallgató multimédiás/navigációs rendszere biztosít minket arról, hogy egy csúcstechnikával felszerelt autóban ülünk.
A legnagyobb újdonságot a technológiai fejlődés jelenti, de egy hétüléses egyterű esetében nem szabad megfeledkeznünk a helykínálatról sem. Eddig sem volt gond a Galaxy által nyújtott térrel, ezentúl azonban még több hely jut majd az utasoknak és csomagjaiknak, ráadásul az üléseket lehajtva teljesen sík teret kapunk. A praktikumon is igyekeztek tovább javítani a mérnökök, így még az eddigieknél is több tárolórekeszt találhatunk az autóban, és a leghátsó sorba is jutott könyöktámasz, pohártartó és külön klímapanel.
Mint azt már említettem, az új Galaxy a Mondeo alapjaira épül. Futóműve elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros, és szinttartó rendszer is elérhető hozzá, mely biztosítja a sofőr számára, hogy nagyobb terhelés esetén se süllyedjen meg az autó hátulja – ami egy hétüléses egyterű esetében bizony jól tud jönni. Plusz pénzért állítható lengéscsillapítókat is rendelhetünk a négykerekűhöz, melyet három fokozatban lehet állítani (Comfort, Normal, Sport).
A gyáriak a kényelmi és biztonsági extrákon sem spóroltak. A Galaxy a Ford összes elérhető rendszerét megkapja, így például sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, 360 fokos kamerarendszer, automata parkolórendszer, adaptív tempomat és intelligens LED-es fényszóró is megtalálható az opciós listán. Ez dicséretes teljesítmény az amerikaiaktól, hiszen ebben a kategóriában még nem sok márka tud hasonlót felmutatni, pedig az ilyen nagyobb autóknál minden fronton jól jön a segítség a sofőrnek.
A motorpalettán szintén csupa újdonságot köszönthetünk. Benzinesek között az alapot az 1,5 literes négyhengeres EcoBoost szerkezet jelenti majd, mely a Galaxyban 160 lóerővel ostromolja majd az első kerekeket, méghozzá egy hatfokozatú kézi, vagy egy ugyancsak hatgangos duplakuplungos automataváltón keresztül. Ha mindez az erő nem lenne elég, van feljebb is: az izmosabb benzines két literből szorít ki 240 lóerőt, ami bizony már igencsak tisztességesen tudja majd mozgatni a nagy testet.
Természetesen a kategóriában népszerűbbnek mondható dízelekből sincs hiány a Galaxy esetében. Noha tulajdonképpen csak egy 2,0 literes öngyulladóst szerelnek az autóba a gyáriak, azt rögtön 4 változatban is megrendelhetik majd a vásárlók. Egy turbóval ellátva 120, 150 és 180 lóerős teljesítményszintek között válogathatunk majd, míg a két turbóval megtámogatott változat már 210 lóerőt és 450 Nm-es csúcsnyomatékot tesz le az asztalra. A legtöbb erőforrás kérhető lesz automataváltóval is, és a későbbiekben összkerékhajtás megjelenése is várható.
A hatalmas egyterű természetesen fogyasztás terén is sokat javult, melyet nem csak az új erőforrásoknak köszönhet. Minden Galaxyhoz alapáron jár start-stop rendszer és egy intelligens energia-visszanyerő szerkezet is, mely fékezésnél képes visszatáplálni az energiát, ezzel csökkentve a fogyasztást. Ha mindez még nem lenne elég, az autó aktív hűtőrácsot is kapott, mellyel sikerült még jobban optimalizálni a magas felépítésű négykerekű aerodinamikai tulajdonságait – ezzel szintén lecsípve valamicskét az étvágyból.
Arról egyelőre nincs pontos információ, hogy mikor találkozhatunk majd a kereskedésekben az új Galaxyval, de reményeink szerint néhány hónap múlva akár már a hazai kereskedésekben is szemügyre vehetik majd az érdeklődők az autót. Az árakról szintén nem tudni semmit, de abban szinte biztosak lehetünk, hogy a legmodernebb technológiákat felvonultató hétüléses egyterű nem lesz olcsóbb a leköszönő verziónál – ami amúgy is igencsak borsos árcédulával rendelkezik.