A Ford nemrégiben kijelentette, hogy szeretne egy kis szeletet szakítani a prémium életérzésből, és ennek eredményeképpen megalkották a Vignale nevet, amely tulajdonképpen egy felszereltségi szint, amit csak a kiválasztott Ford modellek kaphatnak meg.
A különleges extrák mellé a Vignale modellekhez speciális szolgáltatások is járnak, mint a 0-24-ben elérhető ügyfélszolgálat, amit az autóval kapcsolatos kérdések és problémák mellett az élet bármilyen területén felmerülő elintéznivalókra is kiterjed. Ráadásul a gyártó külön alkalmazottakat biztosít ennek az ellátására, és arra is kifejezetten büszkék, hogy egy ügyféllel mindig ugyanaz a munkatárs fog majd foglalkozni, hogy ismerős arcokkal találkozzanak a vevők.
A Ford elsőként a Mondeót mutatta be Vignale utónévvel ellátva, de most egy családosok számára még inkább releváns modellt öltöztettek prémiumba, méghozzá az S-Max következő generációját. Sajnos az egyterű még csak tanulmányautó fázisban van, de a szériagyártásra már most megérett vonalakon valószínűleg már nem sokat fognak változtatni a mérnökök. Az újdonság egyébként a Milánóban megrendezett Divathéten mutatkozott be, nem véletlenül.
A gyártók ugyanis az egyterű járművek szegmensében is kezdenek a látványosságra törekedni, hiszen a praktikumot már mindenki tökélyre fejlesztette. Az S-Max Vignale pedig nem nélkülözi az egyéniséget. A különleges hatszögletű hűtőrács, a kifejezetten erre az alkalomra kifejlesztett „Milano Giorgi” fényezés, a látványos alumíniumbetétek és a speciális 21 colos Viganle könnyűfém keréktárcsák mind kiemelik az autót az unalmas hétköznapokból.
A prémiumszinthez persze nem elég pár külső díszítőelem, amivel a Fordnál is tisztában vannak, így a minőségérzet növelése érdekében a legjobb anyagokat használták fel az utastérben is. A középkonzolt és a hatszögletű mintákkal ellátott foteleket a legfinomabb bőrrel borították be, ahogyan a hátsó sorban is találunk néhány különleges extrát, mint például a tableteknek kialakított dokkolók.
Az egyelőre még koncepció státuszban lévő S-Max Vignale szériagyártásban minden bizonnyal csak 2015 után lesz kapható, elsőként ugyanis a már régóta ígért új Mondeo – ami egyébként szintén nem kapható még Európában – kapja meg a prémiumérzést. A Ford elmondása szerint szükség is van a feljebb lépésre, ugyanis az eladott autóik közel 50%-át magas felszereltségi szinteken vásárolják meg a vevők, és ezeknek a vásárlóknak 10-15%-a akár még exkluzívabb járműveket is szívesen látna.
Egyelőre sajnos még az alap S-Maxot sem próbálhattuk ki, de már alig várjuk, hogy első kézből tudjuk tájékoztatni Önöket, hogy milyenre sikerült a családi Ford egyterű, és a hozzá utólag érkező Vignale csomag.