Négy év telt el azóta, hogy a Mini bemutatta első négyajtós modelljét, mellyel a kalandvágyóknak és a családosoknak egyaránt kedveztek a gyáriak. A gyáriak pedig úgy látták, most jött el az ideje annak, hogy a kis családi autó megkapja a szokásos modellfrissítést. Persze ami bevált, azon miért is változtatnának, így hatalmas változásokra nem kell számítanunk a Countryman esetében.
A Mini hivatalos galériájának képeit böngészve elsőre nehéz rátalálni a frissített elemekre, ám az előző változattal összehasonlítva egyből feltűnik, hogy az alsó hatszögletű légbeömlőt átrajzolták a formatervezők, ráadásul nem is egyféleképpen. A lökhárító alsó részét matt betétek, ködfényszórók és nappali menetfények díszítik, ráadásul a ráncfelvarrot verzió esetében mindkét előbb említett világítótest LED-es technológiával készül. Ezek a diódás fények a Cooper variánstól felfelé szériában járnak. Az átrajzolt Countryman egy új és könnyebb 17 colos felnit is magáénak tudhat.
Ha már a vonalak csak alig észrevehetően változtak, a színpalettát három taggal is bővítette a gyártó. A képeken látható Jungle zöld mellett a Midnight szürke és a Starlight kék teszi teljessé a kínálatot. A frissítés előtt minden esetben feláras külső betétek ezentúl az összkerékhajtású ALL4 változatokhoz szériában járnak majd a családi autó esetében.
Hogy még tovább növeljék a variációs lehetőségeket, a Mini elérhetővé tett egy zongoralakk betéteket tartalmazó csomagot, mely magasfényű fekete betétekkel látja el a tükröket, a tetősíneket és a fényszórók peremét – ahogyan a képeken is látszik. Belül szintén hiába keressük a formai változásokat, hiszen azok csak az anyagok minőségét, az új betéteket, a szélesebb körben felhasznált krómdíszítéseket és jobb hangszigetelést érintik.
Az erőforrásokhoz sem nyúltak hozzá a gyáriak, azt viszont elmondhatják a Mininél, hogy a 2015-ös modellévű Countryman összes motorja teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normákat. A belépőt továbbra is a 122 lóerős 1,6 literes benzinmotor képviseli, míg a Coopes S verzió már 190 vadlovat tudhat a géptető alatt. A sportosabbik Mini így kézi váltóval 7,5, míg automatával 7,8 másodperc alatt futja meg a 100-as sprintet.
A legerősebb verzió továbbra is a John Cooper Works lesz, mely 218 tagú ménest küld harcba. A New Yorki Autószalonon bemutatkozó frissített verzió már nyártól elérhető lesz a kereskedésekben.