Mini Countryman egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 30 pont / 84%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok elfogadható védelmet mutattak a az első utas térdei számára. A belső alkatrészek különböző méretű utasok és különböző beállítású ülések esetén mutattak némi kockázatot a térdek és a combcsont sérüléseire. Az autóval történő oldalütközés folyamán a Mini Countryman maximum pontot ért el a test minden részén. A sokkal komolyabb, póznával történő oldalütközés esetén a mellkas védelmére csekély védelmet nyújtott az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 41 pont / 83%

A frontális ütközés folyamán a menetiránynak megfelelően helyet foglaló, 3 éves gyermeknek megfelelő bábu nem szenvedett komoly sérüléseket, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu védve volt a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a fej sérüléseit. A tesztautó nem rendelkezett azzal az opcióval, amivel ki lehet kapcsolni az első utas oldali légzsákot. A figyelmeztető jelzések egyértelműen vannak elhelyezve az autóban. A Mini autójában a felső hevederek is megfelelő jelzéssel vannak ellátva.

Gyalogosok – 23 pont / 63%

A első lökhárító jó védelmet nyújt az esetlegesen elgázolt gyalogosok lábát illetően. A motorháztető első része néhány részen rossz, míg pár helyen csekély védelmet mutatott. A legtöbb helyen rossz védelmet mutatott az autó, ahol az elgázolt felnőtt gyalogosok fejével érintkezik, ám az alacsonyabbak, és a gyermekek számára nagyrészt jó védelmet nyújt.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alap a Miniben, és az első utasok számára biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer is jár.

Mini Countryman egyterű törésteszt eredmény: összesen 5 csillag

Mini Countryman egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 3 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Műszerfal, kormányoszlop és a kormányoszlopot beállító gombok
Koncentrált terhelés a térdre Műszerfal
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdult
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,4 pont
Közepes ütközés 2,4 pont
Kis ütközés 2,6 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11,8 pont 10,8 pont
Ülés típusa FAIR BIMBOFIX G0/1S FAIR BIMBOFIX G0/1S
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP