Kezdőoldal / Magazin / Megérkezett az első BMW egyterű, a 2-es Active Tourer
Megérkezett az első BMW egyterű, a 2-es Active Tourer

A BMW a 2-es Active Tourerrel olyan szegmens felé nyit, amely eddig idegen volt a gyártó számára. A prémium alsó-középkategória legújabb tagja a német gyártó értékeit igyekszik a funkcionalitással és a praktikummal ötvözni egy egyterű formájában. A BMW legelső elsőkerékhajtású modelljét pedig már láthattuk is Genfben, ahonnan pár képet is hoztunk Önöknek.

BMW 2-es Active Tourer egyterű

Genfben élőben is láthattuk

A 2-es sorozat második tagjaként, a Coupé után érkezett meg az egyterű Active Tourer, mely teljesen új alapokra építkezve próbál meg nyitni a praktikum felé. A 4342 mm hosszú, 1,8 m széles és 155,5 cm magas, 2,67 méteres tengelytávval rendelkező kompakt méretű jármű a gyáriak szerint bőséges teret kínál belül. Az adatok tekintetében egy hajszállal elmarad a bajorok újdonsága a csillagos gyártó hazánkban gyártott modelljénél, a B-osztálynál. A valódi újdonság azonban nem is az új szegmens felé való nyitás, hanem a hátsókerékhajtás elhagyása. Az újdonság csak az első tagja egy több modellből álló elsőkerékhajtású offenzívának. Ha ez valakinek nem tetszik, az utolsó negyedévtől már összkerékhajtással is kérheti német egyterűjét.

Kívülről nem igazán érheti meglepetés a BMW ismerőit, hiszen az újdonság is a német márka stílusjegyeit örökölte, a veséktől kezdve az első fényszórókon át, egészen a hátsó lámpatestekig, de említhetnénk a belteret is. Az Active Tourer légellenállási együtthatója a magas felépítés ellenére is csak 0,26, ami a kategóriában messze kiemelkedő eredménynek számít.

A kis BMW egyébként egyértelműen egyterűs: kényelmes ki- és beszállás, magas üléspozíció, jó kilátás, és a mindehhez szükségszerűen járó dobozforma. Az alaphelyzetben 468 literes csomagtér akár 1510 literig is bővíthető, amit a 40:20:40 arányban dönthető hátsó ülésekkel érhetünk el. Jó családi autóhoz méltán a hátsó üléspad hosszirányban történő mozgatása is lehetséges, mellyel mindig a legmegfelelőbb körülményeket alakíthatjuk ki az autóban. Külön díjazandó a megfordítható csomagtér-padlózat, amely egy rakodórekeszt rejt multifunkciós tálcával kiegészítve. Nem csak hosszában állíthatók a hátsó ülések, hanem azok támlájának dőlésszögét is saját igényeink szerint formázhatjuk. Az extraként gombnyomásra, vagy lábmozdulatokkal vezérelhető, nagyméretű, széles és nagy szögben nyíló csomagtér-ajtónak köszönhetően könnyedén hozzáférhetünk a hátul elhelyezett cuccainkhoz.

BMW 2-es Active Tourer egyterű

Hátulról is a BMW-s vonalakat üdvözölhetjük

Az erőforrások tekintetében a gyártó legújabb, Euro 6-os környezetvédelmi normának megfelelő motorokról beszélhetünk. A legfontosabb ezek közül is talán a BMW Minibe is szerelt háromhengeres, kettős megfúvású turbóval rendelkező, 1,5 literes szerkezete, mely a 218i-ben 136 lóerőt és 220, vagy túltöltéssel 230 Nm csúcsnyomatékot teljesít. Ezt az erőt a ménes tekintetében 4500-as fordulattól egészen 6000-ig, míg a nyomaték szemszögéből már 1250-től felépülve, 4750 1/perces fordulatig kapjuk meg. Ezzel az erőforrással, kézi váltóval 9,3, hatsebességes automataváltóval pedig 9,6 másodperces 100-as sprinttel számolhatunk, és a családi kisautó meg sem áll egészen kétszázig. A fogyasztás is kedvezően alakul: a manuális szerkezettel 4,2 literes, míg az utóbb említett automatával 4,5 literes átlagot ígérnek a gyáriak 100 kilométeren.

BMW 2-es Active Tourer egyterű

Versenyképes formák

A paletta csúcsát a bevezetéskor a 225i Active Tourer néven elérhető négyhengeres motor jelenti, melynek 231 lóereje 6,8 szekundum alatt gyorsítja 100 km/h-s tempóra a kis egyterűt. Ez, valamint a 235 km/h-s végsebesség egy új szintre emeli a dinamikus családi autó fogalmát. Ehhez az erőforráshoz már szériában jár a németek 8 fokozatú automatája, és a nagyobb, belső hűtésű első féktárcsák. Amennyiben képesek vagyunk kordában tartani magunkat és az autót hajtó ménest, úgy a bajorok szerint a modell átlagfogyasztása 6 literben állapodhat meg.

A dízelek terén egyelőre csak egy kétliteres szerkezetet találunk, azt is csak egy teljesítményszinten. A 218d névre hallgató verzió 150 lóerős teljesítményével és 330 Nm nyomatékával 8,9 másodperces 0-100-as sprintet, valamint 205 km/h-s végsebességet szavatol nekünk. Az átdolgozott motorhoz alapáron 6 fokozatú manuális, míg opcióként nyolcsebességes automata érhető el.

A magas felépítésű, elsőkerékhajtású egyterű sajtóanyagában meglehetősen sokszor említik a dinamikát, melyről csak az első próba után tudunk egyértelműen nyilatkozni, ám a teljesen új fejlesztésű, hátul többlengőkaros futómű bizakodásra adhat okot.

BMW 2-es Active Tourer egyterű

Belül is viszontláthatjuk a németek kedvelt megoldásait

A személyre szabást a márkától megszokott módon a különböző csomagok akadályozzák kissé, de az innovatív extrák tekintetében nincs határ. A Luxury Line és a Sport csomagok mellett akár M sportcsomagot is választhatnak a jövőbeni vásárlók, melytől a németektől elvárt sportosságot hozza a kis egyterű esetében is. A segédrendszerek már ezekben a kategóriákban is olyan szintre fejlődtek, hogy dugóban akár önállóan is elközlekedik az autó, tehát képes önmagát kormányozni – persze csak egy bizonyos szinten.

Azért valamin spórolnia is kellett a mérnököknek, de mielőtt bárki megijedne, mindössze olyan dolgokra kell gondolni, mint hogy a Head-Up-Display ez esetben nem a szélvédőre, hanem egy külön üveglapra vetíti a fontos információkat. A német gyártó családos szerelmeseinek tehát nem kell már sokat várnia, hiszen a BMW első egyterűje, a 2-es Active Tourer még idén megérkezik hazánkba is, és ára várhatóan az 1-es és a 3-as sorozat közé lesz belőve.

Előző cikkAz új király - itt az új Mercedes-Benz V-osztály kisbusz Következő cikkFrissített családi autó a Minitől - itt a ráncfelvarrot Countryman

ugrás fel