A Ford nemrég újította meg nagyobb személyszállító és haszonjárműveinek kínálatát, aminek legméretesebb darabja a Transit névre hallgató óriás. Az eddig csak 15 és 12 üléssel rendelhető minibusz mostantól már 18 személyes változatban is elérhető, és minden eddiginél komfortosabb utazást biztosít.
A Transit Minibus névre hallgató típus amellett, hogy a kategóriájának keretei között az egyik legdivatosabb formával rendelkezik, a sofőr széke és a mellette lévő kétszemélyes padon kívül még öt üléssor található benne. A nagyobb, elektromosan mozgatható fellépővel felszerelt oldalsó tolóajtónak hála, elhagyhatták a hátsó vészkijáratot, így lehetségessé vált a leghátsó, négyszemélyes üléspad beszerelése, valamint vonóhorog felszerelése.
Az előbb említett hátsó üléssor középső két széke kivehető, ahol egy kerekesszékes, vagy akár az extra poggyászok is elférnek. A komfort növeléséről olyan extrák gondoskodnak, mint az egyénileg állítható klímabefúvás, az újonnan kiképzett, dönthető háttámlával és állítható fejtámlával rendelkező fotelek, a 200 milliméterrel magasabb oldalablakok és a teljes mértékben kárpitozott utastér.
A Transit Minibus nem csak az utasoknak kínál többet. A mérnökök igyekeztek a vezetési élményt is személyautósabbra hangolni, amihez hozzájárul a javított üléspozíció, a minden irányban állítható kormány, és a jobb menetdinamikai tulajdonságok is. A sofőrt olyan rendszerek segítik, mint a Ford SYNC, amelyet akár hangvezérléssel is lehet irányítani, az Adaptív Sebességtartó Automatika Akadályfelismerő Rendszerrel, a tolatókamera, vagy az elektronikus stabilitásvezérlés Curve Control technológiával. Utóbbi mérsékli az oldaldőlést, sőt akár azt is képes felismerni, ha a sofőr gyorsabban hajt be egy kanyarba, mint kellene, és a kerekek megfékezésével segít biztonságban bevenni azt.
Az erőforrások terén nem túl nagy a választék, hiszen mindössze egy 2,2 literes dízelmotort választhatunk a Transit Minibushoz, amit azonban két teljesítményszinten (125 és 155 lóerő) kérhetünk. A gyáriak elmondása szerint ez az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak is megfelelő szerkezet 6 %-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami esetünkben 7,4 literes 100 kilométerenkénti vegyes átlagra jön ki. Ehhez persze nagyban hozzájárul a mindkét verzióhoz alapáron járó Start-Stop automatika is.
A márka törökországi, Kocaeliben található gyárában készülő modell tehát már egész Európában elérhető, aminek a személyszállítással foglalkozó vállalkozások és cégek külön örülhetnek, hiszen a 18 személyes minibusz kellemes alternatívát nyújt a gyors és kényelmes helyváltoztatáshoz.