Hamarosan kezdődik a Párizsi Autószalon, így nem meglepő, hogy egyre több gyártó mutatja meg, hogy mivel is várja majd vendégeit standjánál. Így tett a Ford is, és a Vignale felszereltséggel bemutatott koncepciómodell után lerántotta a leplet a szériagyártásra érett S-Maxról, mely a hamarosan Európába is megérkező új Mondeo alapjaira épített a márka.
Az egyterű esetében kiválóan sikerült kiviteleznie a formatervezőknek az előd jellegzetességeinek és a Ford legújabb formai irányzatának vegyítését, így oldalról szinte alig változott valamit az S-Max. Elöl a márka kisebb modelljeiről visszaköszönő, trapéz formájú hűtőrács a leghangsúlyosabb pont, miközben igyekeztek némileg sportosabbá varázsolni a modellt. A típust igyekeztek némileg a prémium szegmens felé elmozdítani, amit a letisztult vonalak is jól mutatnak.
Nem csak kívül, belül is emelték a minőséget a mérnökök, hiszen olyan új megoldásokat hozott az egyterű szegmensbe a hét üléssel is kérhető S-Max, mint a felár ellenében elektromosan dönthető második és harmadik üléssor, vagy az elektromos kulcsnélküli rendszernek köszönhetően láblendítéssel is nyitható csomagtérajtó. A szellőztethető, masszírozós első fotelek, vagy az elektromosan állítható kormányoszlop csak újabb bizonyítékként szolgál a luxus emelésére, melyet azonban a később érkező Vignale modell fog majd igazán megvalósítani.
Az információk teljes áradatára sajnos az októberi Párizsi Autószalonig várnunk kell, azonban a motorháztető alatt található legnagyobb meglepetést már ellőtték a gyáriak. Ez pedig az 1.5 EcoBoost erőforrás megjelenése, mely előbb-utóbb a márka minden típusában megtalálható lesz, leváltva ezzel az 1,6 literes turbóst. Az S-Maxban 160 lóerőt teljesít majd az újdonság, hatfokozatú kézi, vagy duplakuplungos automataváltón keresztül. Egyelőre mindössze ennyi adatot árultak el, de az előd 1,6 literes turbómotorral szerelt változatának 7 literes vegyes étvágyához képest akár 1 literes javulásra is számíthatunk.
Benzinesek terén még a kínálatban eddig is fellelhető kétliteres, 240 lóerős erőforrást találhatjuk majd a listán, míg dízelfronton kizárólag egy kétliteres motor lesz elérhető, ám egyből három teljesítményszinttel. Az átdolgozott TDCi 120, 150 és 180 lóerővel lesz választható. Az egyterű másik újdonsága az összkerékhajtás megjelenése.
A teljes adattáblát csak kicsivel több mint két hét múlva ismerhetjük csak meg, ám a Ford tempóját ismerve nem kell egyből a kereskedésekbe rohanni, hiszen a bevezetés akár egészen jövő nyárig is kitolódhat.