Kezdőoldal / Teszt / Nissan Qashqai+2 egyterű – 4X4-es teszt
/ '); ?>
Nissan Qashqai+2 egyterű - 4X4-es teszt

A Nissan Qashqai2 egyterű az a modell, amelyről egyszerre mondhatóak el negatív és pozitív dolgok egy-egy aprólékos elemzés után. Közvetlen konkurenseihez képest igencsak szűkös a helykínálata és régimódi a berendezése, azonban kifogástalan futóműve és kompromisszumoktól mentes hangolása megnyerő a hobbiterepjárókat kedvelők körében. Az egyre nagyobb crossover-őrületet meglovagoló modellt folyamatosan fejlesztették az évek során, és mára jó kétmilliót le is adtak eredeti árából annak érdekében, hogy a válságot átvészelhesse a márka.

A külső maradt: elegancia és irigylésre méltó forma

Nissan Qashqai2 egyterű

Ül, elfér, szórakozik

A Qashqai igazi mindenesnek számít: a modell kapcsolható négykerék-meghajtással és hétüléses kialakítással próbálja meghódítani a célcsoport tagjait, és a kevésbé vagány konkurensek szívét könnyedén fájdítja a rá jellemző praktikummal. Függetlenül attól, hogy a Qashqai már megérett egy újabb (belső) ráncfelvarrásra, az autó kiváló tulajdonságokkal rendelkezik.

A külcsín időtlen, és a formák még mindig hozzák azt a tetszetős könnyedséget, amit oly sokan maguk alá képzelnének úton-útfélén (pedig nem számít újdonságnak, és volt időnk megszokni a vonalait). Az extra két üléssel megrakott típus ráadásul még megnyerőbb a súlyosnak tetsző farával, és az egységes, határozott fellépésével. A 18 hüvelykes felnik már messziről szemet szúrnak, és jótékonyan emelik ki a modell sportos imázsát. A Qashqai+2 a megnyúlt tengelytávolsággal ott igyekszik kompenzálni, ahol eddig a legtöbb kritikát kapta: a plusz 13, összességében pedig plusz 21 centiméter segítségével mintegy 40 literrel gyarapodott a csomagtartó. Az alapból 450 literes terület az üléssorok alakításával akár 1520 literesre is bővíthető.

Nissan Qashqai2 egyterű

Elegáns forma minden fényviszonyok között

Régies enteriőr: az ajtókon belül nosztalgia

Sajnos, a pozitívumok véget érnek azzal, hogy kinyitjuk a Qashqai ajtaját. A berendezések és az enteriőr igencsak régiesnek hat, mintha az autó a kilencvenes évek nosztalgiáját szeretné visszaidézni. Szerencsére a felhasznált anyagok és az összeszerelés megfelelő, bár ezeket a pontokat sem nevezhetjük hibátlannak és kiemelkedőnek. A műanyag rideg és taszító, ráadásul látványosan és gyorsan koszolódik; a műszaki felszereltség egyáltalán nem tűnik innovatívnak, legyen szó akár a 360 fokos kamerarendszerről vagy a navigációról. A képernyő mérete és felbontása értékelhetetlen, a napfény bezavar, és a Bose középszerű hangszisztémája sem arat majd osztatlan sikert.

Nissan Qashqai2 egyterű

Kicsi és életlen – sehol a várt innováció

A vezetői ergonómia ellenben a Qashqai-ban számít a leginkább személyautósnak a konkurensekhez képest, és már-már sportos érzetünk is támadt haladás közben. A tervezők viszont túlságosan rágörcsöltek erre is, hiszen a kuplungpedál olyan kemény beállítást, ami mellett még a versenyautóknál edződött sofőrök is megnyalnák a szájuk szélét (bár nem egy élmény lefulladni; a Qashqai-jal pedig megtörténhet ez velünk az első időszakokban). Az, hogy egy családi autóban a csúsztatás kifejezetten izzadtságszagú legyen, nem éppen előnyös, a hölgyeknek pedig elég kényelmetlen lehet a tengelykapcsoló zárási pontjának magas állása. Nem akar az ember vészmadár lenni, de az is megtörténhet, hogy a gyengébbik nem képviselőinek egy életre elmegy a kedvük a modelltől.

Korrekt dízelmotor, irigylésre méltó dinamizmus

Győzelmet arat ugyanakkor a kiváló dízelmotor, amely könnyedén küldi nyugdíjba elődjét, és mutat fityiszt a konkurenseknek. A Nissanban félig-meddig Renault dübörög, hiszen a két márka barátságának jegyében a Qashqai-ba egy 1,6 literes Energy dCi-t raktak, ami csendesen és kulturáltan asszisztál a munkához. A 130 lóerős motor 320 Nm-es csúcsnyomatékra képes, de még így is meglepő a dinamizmusa és a magas fordulatszáma. A másfél tonnáig felhízlalt Qashqai 11,5 másodperc alatt van százon a mi méréseink szerint, ezzel pedig egy szekundumot sikerült verni a gyári adatokra (hipp, hipp, hurrá!).
Picit zavaró ugyanakkor a kelletlen karakterisztika, amelynek köszönhetően a nyomaték java úgy 2000-es fordulatszámon köszönt be egy erős lökéssel; ez alatt a fordulatszám alatt enyhén szenved a motor.

Nissan Qashqai2 egyterű

Az enteriőr meglehetősen avitt, kopott

A fogyasztásra áttérve ismét egy előnyös dolgot jegyezhetünk fel a noteszünkbe: az 1,6 literes négyhengeres 6,3 literes étvággyal vette a normaköröket, ami bizony remek eredménynek számít. Városon kívülre kerülvén, 90 km/órás sebességnél ez az szám 4,5 literre esett vissza, és a gyorsforgalmi utakon sem került nagyon 6 liter fölé. Sokat segített ennek elérésében a kiváló váltó, amelynek megköszönhetjük, hogy 130 km/órás sebességnél 2600-as fordulatszámon foroghatott turbódízel. A Start/stop-rendszer okosan dolgozik és nyomja le a városi fogyasztást, és a műszerfal által nyújtott információk szerint 100 kilométer megtétele során akár 100-150 gramm szén-dioxidtól is megkímélhetjük a környezetet.

Élményszerű, pontos kormányzás

Nissan Qashqai2 egyterű

Egy Qashqai kívülről azonban mindig hódító

A felfüggesztésről elől MacPherson, hátul egy többlengőkaros rendszer gondoskodik, és a kettő együtt ügyesen oldja meg a különböző feladatokat. A Qashqai futóműve szépen kiegyenlíti az úthibákat, és a kanyarokban tapasztalható oldaldőlés mellett is stabilan mozog. A négykerék-meghajtású modell rendkívül semleges, talán csak a markánsabb gázelvételre reagál egy kicsit furcsán azzal, hogy elkezdi riszálni a fenekét; de ez is gyorsan elmúlik a kis időkéséssel besegítő menetstabilizátor segítéségével. A kormányzás amúgy élményszerű, és a pontosság jellemzi.

Az összkép tehát ezen a téren is erős: a hajtáslánc és a futómű piros pontot kap, mivel a nálunk elérhető crossoveres palettán az egyik leginkább kompromisszummentes járművévé teszik a Qashqai-t. A típus vezethetőségét épp ezért nyugodtan mondhatjuk személyautósnak, ami viszont nemcsak előny, de hátrány is tud lenni. A Nissan Qashqai ugyanis a felszerelhetősége miatt nem tudja hozni azt a pluszt, ami egy hobbiterepjárót vonzóvá tehet a nagyérdemű számára.

Nissan Qashqai2 egyterű

Középszerű extrák, korrekt motor

A műszaki alapok kiforrottak, de a belső rendkívül maradi, hiányoznak az innovációk és az extrák is csak középszerűek. Miközben más márkáknál már elérhető az önállóan parkoló rendszer, addig a Qashqai-hoz egy rossz képminőséggel, életlenül szerencsétlenkedő navigációt kapunk, amely minden, csak nem hatékony segítség. Az ilyen és ehhez hasonló hiányosságok miatt nem tud a Qashqai+2 a világ legteljesebb autója lenni, ugyanakkor még van remény arra, hogy ezeket javítva mégis nagy lépést tehetnek előre a márkánál.

A modell alsó hangon 5,26 millió forintba kerül, a tesztelt motorral felszerelt „Acenta” azonban már 7 millió forint fölé kúszik. A „360” elnevezésű ellátmánnyal ez az ár 7,61 millió lesz, amelyhez még 650 ezret kell leszurkolni, ha összkerék-meghajtást szeretnénk. A hétüléses felár 660 ezer forint.

AlapadatokFutóműKarosszériaMérésekKöltségek
Alapadatok
Márka: Nissan
Modell: Qashqai+2 4×4 1.6 dCi
Motor felépítési módja: Soros turbódízel motor
Hengerszám: 4
Szelepszám: 16
Lökettérfogat: 1598 cm3
Sűrítési arány: 15.4:1
Teljesítmény (max.): 130 LE (96 kW) / 4000
Forgatónyomaték: 320 Nm / 1750
Legmagasabb fordulatszám: 4500
Erőátvitel
Tipus: Kapcsolható négykeré
Váltómű Hatfokozatú kézi
Futómű
Elöl: MacPherson
Hátul: Multilink
Kormányfordulat végállástól végállásig 2.8
Fordulókör 11 m
Fékek
Elöl: B.h. tárcsa
Hátul: Tárcsa
Kerekek
Abroncs típusa: Continental SportContact2
Méret elöl: 215/55 R18
Méret hátul: 215/55 R18
Karosszéria
Hosszúság: 4541 mm
Szélesség: 1783 mm
Magasság: 1646 mm
Tengelytáv: 2765 mm
Csomagtartó mérete (min – max): 450-1520 liter
Üzemanyagtartály mérete: 65 liter
Tömeg
Gyári üres tömeg: 1540 kg
Tömeg/teljesítmény arány: 11.84 kg/lóerő
Maximális megadott terhelhetőség: 565 kg
Menetteljesítmények
Gyorsulás 0-100 km/h (gyári): 11.6 másodperc
Gyorsulás 0-100 km/h (mért): 9.9 másodperc
Végsebesség: 189 km/h
Sebesség legmagasabb fokozatban, 1000/perc-es főtengelyfordulatnál: 39 km/h
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 100 km/h-nál: 2000 főtengelyfordulat/perc
Fordulatszám legmagasabb fokozatban 130 km/h-nál: 2600 főtengelyfordulat/perc
Rugalmasság
60 – 100 km/h IV. fokozatban: 6.8 mp
80 – 120 km/h V. fokozatban: 10.3 mp
Zajszint
Alapjárat: 44.5 dB
100 km/h-nál: 64.5 dB
130 km/h-nál: 68.6 dB
Fogyasztás
Tesztfogyasztás: 6.3 liter/100 km
AutoPult normakör (min.): 5.35 liter/100 km
Fogyasztás (gyári):
Város: 6.2 liter/100 km
Országút: 4.7 liter/100 km
Vegyes: 5.3 liter/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
Árak
Alapár: 7 740 000 Ft
Tesztautó ára: 8 385 000 Ft
Előző cikkFiat 500L MultiJet egyterű - A nagy teszt Következő cikkKia Carens egyterű teszt - 1.7 CRDi a nyugodt családoknak

ugrás fel