Japán, német motorral - jön a BMW dízeles Toyota Verso egyterű

A két gyáróriás, a BMW és a Toyota 2011 decemberében kötött egy együttműködési megállapodást, azonban eddig nem láthattuk közös munkájuk gyümölcsét. Most azonban eljött az ideje annak, hogy megszülessen az egyezmény első közös gyermeke, a németek 1,6 literes dízelmotorjával szerelt Toyota Verso egyterű.

Toyota Verso egyterű

Egy kiváló dízellel bővül a paletta

A Toyota adapazari gyárában 2014 januárjától kezdik el gyártani az 1.6 D4-D névre keresztelt Versót. A 116 lóerővel és 260 Nm maximális forgatónyomatékkal rendelkező 1598 köbcentis turbódízel a BMW mérnökeinek munkáját dicséri. A propelleres német gyártó ausztriai üzemében készülő Euro 5-ös emissziós normáknak megfelelő motor az 1-es sorozatban és a második generációs Miniben teljesít szolgálatot házon belül. A Toyotának azért volt szüksége a németek dízelére, hogy Európában is ki tudják teljesíteni a Verso modellpalettáját.

Gerald Killman irányította a motor áthelyezését, és elmondta, hogy a japán gyártó belgiumi főhadiszállásán át kellett tervezniük a motortartó bakokat és a váltómű házát is. A szakember szerint a legnehezebb feladat az volt, hogy összehozzák a BMW és a Toyota igencsak eltérő elektronikai megoldásait. Ennek ellenére a japánok még Start/Stop rendszert is terveztek az autóba, aminek a felépítése nem változott, így könnyebb volt csökkenteni a motor vibrációját és zaját.

Az együttműködés izgalmasabb fázisa az, hogy a két gyártó egy közös, könnyű sportautó platform létrehozásának lehetőségeit vizsgálja, valamint kísérleteznek a lítium-levegő akkumulátorok és a tüzelőanyag-cellák terén is. A németek a minőséget és a sportosságot, míg a japánok az innovatív megoldásaikat és elektromos rendszerüket adják az előrébb jutáshoz, melyekkel hatalmas előnyre tehetnek szert együtt a világpiac többi résztvevőjével szemben.