A Mercedes-Benz már régebben kiemelte, hogy a Vianót leváltó V-osztály nagyon fontos modell a márka számára, és nem is kellett csalódnunk bennük. A stuttgartiak újragondolták a kisbuszok fogalmát és a személyszállítás magas színvonalára fókuszáltak.
A Mercedes szerint az új V a prémium ügyfelek számára ugyanazt fogja jelenteni, mint az összes többi csillagos modell, ebből pedig már sejthetjük, hogy nem viccelnek. Csodát persze nem tudnak tenni a külsőt illetően, bár már első ránézésre is látszik, hogy ez a jármű más, mint a konkurensei. Az utastérbe pillantva pedig a még fennálló kétségeink is szertefoszlanak, hiszen egy igazi Mercedesben találjuk magunkat.
Kívülről is sokat foglalkoztak az autóval, ami a németek legújabb formanyelvét követi. A vásárlók pedig csak kapkodhatják a fejüket, hiszen rögtön kétféle tengelytáv és háromféle hossz (4895-5370 mm között) közül választhatnak. Kezdetben három erőforrás áll rendelkezésre a V-hez, és két irányvonal, a V-Class és a V-Class Avantgarde közül kell dűlőre jutnia a vevőnek. És ha mindez még nem lenne elég, a külsőt a Sport, míg a belsőt a Design csomaggal fűszerezhetjük tovább, a számtalan extra opcióról nem is beszélve.
„Az új V-osztállyal kiterjesztjük a prémium személyszállító modelljeink körét, köszönhetően a nyolcfős modellnek. A funkcionalitás kötelező egy MPV számára. A komfort és a stílus már csak hab a tortán. Mindezt a V-osztály úgy egyesíti, ahogy eddig még senki más ebben a szegmensben” – mondta büszkén Dieter Zetsche, a Mercedes első számú embere.
A klasszikus értékekkel rendelkező modern kisbusz tehát ugyanazt a prémiumot nyújtja, mint bármelyik másik Mercedes, így aki látta már az új C- és S-osztály belső terét, annak ismerős lesz majd a V-osztály utastere is. Persze a különbségek is fontosak, hiszen az újdonság akár nyolc fő számára is képes a csillagosoktól megszokott luxust nyújtani.
Már alapáron is négy luxusülés jár, melyekhez természetesen kényelmes könyöklők is tartoznak, de az extralistáról számtalan variáció állítható össze az ülések tekintetében. Van például kétfős, lehajtható támlával rendelkező opció, vagy akár háromszemélyes padot is rendelhetünk kisbuszunkhoz, de minden esetben kivehetőek az ülőalkalmatosságok, így óriási helyet teremthetünk a hátsó traktusban.
A fedélzeti rendszerek terén is egyedülállót nyújt a V-osztály. A COMAND központi rendszer, a LINGUATRONIC hangvezérlés, az érintőpados megoldás és az automatikus THERMOTRONIC klímaberendezés mind-mind egyedülálló a szegmensben. A hatalmas csomagtérajtó ablaka akár külön is nyitható, és természetesen elektromos nyitási funkció is elérhető.
A belépőt a V világába a Mercedes 2,1 literes négyhengeres turbódízele adja, mely 136 lóerőt és 330 Nm nyomatékot bocsát V200 CDI néven a vásárlók rendelkezésére. A következő fokozat a V220 CDI, mely ugyanazt az erőforrást használja, de 163 lóerőt szuszakol ki magából. A csúcsverzióba egyelőre 190 lóerős és 440 Nm maximális nyomatékkal rendelkező motor kerül V250 BlueTec néven. Az utóbbi két variáns 5,7, illetve 6 literes fogyasztással kecsegtet, míg a legerősebb erőforráshoz szériában jár a stuttgartiak 7G-TRONIC PLUS hétfokozatú automataváltója. Természetesen a másik két motorhoz is kérhetjük ugyanezt a váltót felár ellenében.
Jó luxusautóhoz méltóan vezetéstámogató asszisztensek terén sem kell szégyenkeznie a V-osztálynak. Olyan érdekességek szerepelnek az opciós listán, mint az oldalszél hatását csökkentő asszisztens, a ráfutásgátló, vagy a táblafelismerő rendszer, de 360 fokban látó kamera, adaptív fényszóróvezérlés, sávtartó asszisztens, ledes fényszórók és holttérfigyelő is elérhető. Az európai forgalmazás márciusban kezdődik, és hamarosan a hazai adatokról is tudunk majd információkkal szolgálni.