Könnyen elképzelhető, hogy az október elején kezdőd Párizsi Autószalonon ismét kedvezni fog családos vásárlóinak a BMW, hiszen a gyártó igazi fanatikusai számára szentségtörésnek számító, elsőkerékhajtású, egyterű 2-es Active Tourer megkaphatja egy mérettel nagyobb változatát.
A nagyobb hátsó traktussal és hosszabb felépítéssel megáldott variáns lényege persze nem más, mint két további ülés bezsúfolása a harmadik sorba, melyeket a csomagtér padlójából hajthatunk ki. Csodákra persze hiába is számítanánk, hiszen a kompakt méretekkel bíró 2-es Active Tourer leghátsó ülései valószínűleg csak kisgyermekek számára lesznek igazán jól használhatóak, mind kényelmi, mind pedig biztonsági szempontból. Mind a hét ülést használva ráadásul a csomagtartó is szinte megszűnik, ugyanakkor az „XL” verzió azok számára is megoldás lehet, akik csak nagyobb rakodótérre vágynak, hiszen öt üléssel ebben biztosan veri kisebb testvérét az autó.
Nem véletlenül várjuk a bemutatót már ősszel, hiszen a gyáriak már az álcázott prototípusok végső tesztelését végzik, így minden bizonnyal már idén megrendelhető lesz a négykerekű. Ezzel pedig újabb vásárlókat csábíthat magához a BMW, hiszen eddig még csak hasonló felépítésű autót sem találhattunk a bajorok kínálatában.
Arról egyelőre nincsenek hivatalos információk, hogy mennyit fog nyúlni a hétüléses kivitel a normál verzió 4,34 méteres hosszához képest, de a várakozások szerint nagyjából 25 centiméter lehet a megoldás, amivel körülbelül 4,6 méteresre nőne az Active Tourer. Arról szintén nem szól a fáma, hogy ebből a pluszból mennyi jut a tengelytávnak és mennyi a hátsó túlnyúlásnak. Az álcázás ellenére jól látszik a prototípusokon, hogy a nagyobbik Active Tourer meredekebb hátsót és kevésbé lejtő tetőívet kap – minden bizonnyal a leghátsó utasok komfortosabb utazásának érdekében.
A hajtásláncok terén nem várhatunk újdonságot: 2 benzinmotor és egy gázolajos egység hajthatja az első kerekeket, ameddig a lista nem bővül tovább. A leggyengébb változat a 3-hengeres, 1,5 literes benzines 18i 136 lóerővel, míg a legerősebb a kétliteres, négyhengeres turbós 225i a maga 231 lóerejével már-már sportos tulajdonságokat ad az egyterű BMW-nek.. A kétliteres, 150 lóerős 18d dízelváltozat szintén jó választás lehet a családbarát autóhoz. A szériában járó kézi váltó helyett természetesen automata szerkezet is rendelhető lesz, s az elsőkerékhajtás mellé elképzelhető, hogy idővel opcionális összkerékhajtás is felkerül a listára. Az árak tekintetében nagy növekedésre nem kell számítani a plusz két ülésért cserébe, így biztosan 8 millió forint alatt marad majd a 7-üléses verzió alapára is.