A Ford nemrégiben mutatta be vadonatúj dobozos autóját, a Transit/Tourneo Connectet, mely igencsak pozitív fogadtatásban részesült. Éppen ezért a Volkswagen sem tétlenkedhetett, hiszen hasonló kategóriás modelljük, a Caddy felett bizony már eljárt az idő. Most azonban megérkezett a családi autó és áruszállító szerepére is alkalmas, alaposan felfrissített változat.
Habár az élesebb szemmel megáldott autórajongók rögtön felfedezhetik, hogy az újdonság csupán egy alapos ráncfelvarráson átesett verzió, mégis elmondhatjuk, hogy sokkal modernebb arcot kapott a Caddy – elöl és hátul egyaránt. Természetesen a Volkswagen jelenlegi formanyelvét viszi tovább az autó, amely elöl a hűtőráccsal összeérő fényszórókon, míg hátul a letisztult, szögletes vonalakon tükröződik leginkább.
A családi autó belül is rengeteg újdonsággal szolgál, így lecserélték a kezelőszerveket valamint a kormányt és átrajzolták a légbeömlőket is. Ezzel azonban még nem elégedtek meg: az autóba bekerült a Volkswagen legújabb, érintőképernyős multimédiás rendszere, és az anyagok minőségén is sikerült javítani – nem is beszélve az extrák szélesebb kínálatáról.
Az erőforrások terén a legnagyobb meglepetéssel a márka 1,0 literes 102 lóerős turbósának beépítése szolgál. Már a Ford esetében is kételkedtünk benne, hogy a mindössze egyliteres hengerűrtartalommal, és ennek megfelelően alacsonyabb nyomatékkal megáldott szerkezetek vajon képesek lesznek-e kellő dinamikát biztosítani az amúgy sem kicsi, ráadásul az esetek nagyobb részében tisztességesen megpakolt dobozosok mozgatására – mindezt bármiféle negatív fennhang nélkül. De, ahogyan a mondás is állítja: a puding próbája az evés.
Természetesen az újdonság mellett továbbra is elérhető lesz az 1,2 literes 84 lóerős, valamint az 1,4 literes, turbós erőforrás, 125 lóerővel. Minden bizonnyal a hagyományosabb üzemanyaggal hajtott változatok közül utóbbi illik majd legjobban a Caddyhez. Ami azonban még ennél is jobban mehet a dobozos Volkswagenhez, az egy dízelmotor, melyből rögtön négyfélét is kínálnak a gyáriak, méghozzá 1,6 és 2,0 literes hengerűrtartalommal, 75-150 lóerő közötti teljesítménnyel.
A Caddy természetesen ezentúl is kérhető lesz személy- és kisáruszállító verzióban is, de a különböző hosszal megáldott változatok is maradnak, így a rengeteg új opcióval kiegészülve szinte végtelen kombinációban kérhetjük az új dobozost, amely hamarosan a kereskedésekbe is megérkezik majd.