A Volkswagen márka kedvelői már régóta várták a pillanatot, mely most végre eljött: bemutatkozott a hatodik generációs Transporter T6. Az újdonságra igencsak sokat kellett várnia a vásárlóknak, noha az előző cikkünkben már bemutatott Tristar koncepció és az előzetesen kiadott skicc után már nem okoz nagy meglepetést – arról nem is beszélve, hogy az alapok ezúttal is az előző változattól érkeztek.
A Volkswagen formatervezői körében ezúttal is győzött a konzervativizmus, hiszen az új kisbusz esetében jóindulattal is csupán evolúciós változtatásokról beszélhetünk – már ami a formákat illeti. Szemből a Tristaron már elsütött módosításokat hajtották végre a gyáriak, míg hátul az előzetes rajzon látható vonalakat köszönthetjük. A Transporter profilból sem változott, így megmaradt az első és hátsó lámpákat összekötő nyílegyenes árnyéktörő vonal is.
Az utastérben sem kell túl nagy meglepetésekre számítani: a középkonzol formája és elrendezése szinte egy az egyben maradt a régi, de a sofőr és az első utas előtt azért jó néhány változtatást végrehajtottak a gyáriak. A volán és a műszerfal lecserélése mellett újrarajzolt kesztyűtartót, a németek vadonatúj kezelőszerveit és az eddigieknél finomabb anyagokat köszönthetünk – a hangulat tehát jóval emelkedettebb lehet az elődnél, ha úgy kívánjuk.
Plusz pénzért szinte már bármi elérhető az új Transporterhez, így például megkaphatjuk a márka legfrissebb 6,33 colos érintőképernyős multimédiás/navigációs rendszerét, ugyanakkor az olcsóbb verziókhoz is tapizós megoldás jár. Az opciós listán ezentúl szerepelnek majd a gyáriak legújabb vezetéstámogató és biztonsági rendszerei is, így aki szeretné, mostantól akár városi vészfékrendszerrel, automata távolsági fényszóróval és adaptív tempomattal is felszerelheti a T6-ost.
A motorpaletta is teljesen megújult. Összesen két erőforrás található a listán: egy 2,0 literes dízel és egy szintén 2,0 literes benzines erőforrás érhető el a T6-hoz, de előbbi rögtön négy, utóbbi pedig két teljesítményszinten kelleti magát. Az öngyulladósok sorának elején egy 84 lóerős változat található, míg erősebb testvérei 102, 150 valamint 204 tagú ménest mozgatnak meg. A benzint kedvelők 150 és 204 lóerős verzióban juthatnak hozzá a Transporterhez. Mindkét motor a kemény igénybevételre és a hosszútávú teherbírásra lett kiképezve. AT6-hoz a kiváló DSG automataváltó és a jól működő 4MOTION összkerékhajtás is rendelhető.
Eddig kizárólag a Transportert emlegettük, azonban a Volkswagen a luxuskivitelű Multivan változatot is bemutatta a T6-ból – mely egyébként csak a felszereltségét tekintve tér el az alapverziótól. Utóbbiból egyébként rögtön piacra is dobtak egy limitált szériát, mely a Generation SIX nevet kapta. A korlátozott számban elérhető variáns kéttónusú fényezésével a nagy elődöket idézi meg, de sötétített ablakok és LED-es fényszóró is alapáron jár hozzá. Természetesen belül is minden jót megkapunk: kéttónusú Alcantara bőrülések, bőrkormány és még rengeteg extra jár a Generation SIX-hez.
Azt azért érdemes megjegyezni, hogy ahogyan már említettem, a kisbusz alapjai nem változtak, így az újdonságra tulajdonképpen sokkal inkább egy alapos frissítésként kell tekintenünk, mint egy valódi generációváltásként – de ettől függetlenül rengeteget fejlődött. Az árcédulát tekintve nem számíthatunk lényeges eltérésekre az elődhöz képest, és továbbra is rengeteg verzióban lesz elérhető az autó, kezdve a kisáruszállítótól, a személyszállítón át egészen a luxuskivitelig. Azt pedig majd a jövő dönti el, hogy az alapos ráncfelvarrás elegendő lesz-e majd a vadonatúj Mercedes V-osztály/Vito páros megszorongatásához.