Volkswagen Transporter T5 kisbusz törésteszt

Felnőtt utas – 28 pont / 79%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Transporter műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára veszélyt jelenthetnek. A Volkswagen maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas területén csekély védelmet mutatott az autó, míg a hasnál megfelelő, a fejnél és a csípőnél pedig jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 36 pont / 74%

A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a T5 maximum pontot ért el a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nemmegfelelő. A veszélyt jelző matrica sem egyértelmű.

Gyalogosok – 10 pont / 32%

Az első lökhárító a rossz védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére. A motorháztető nagy része rossz és csekély eredményt mutatott, de a szélvédő jó értékelést kapott.

Biztonsági asszisztensek – 4 pont / 57%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is. Sebességkorlátozó rendszer nem elérhető a Transporterhez.

Volkswagen Transporter T5 kisbusz törésteszt: összesen 4 csillag

Volkswagen Transporter T5 kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 2 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 29 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon váltókulissza, kormányoszlop és polc, műszerfal
Koncentrált terhelés a térdre váltókulissza, kormányoszlop és polc, műszerfal
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása gáz – 54,8 mm
Pedálok felfelé mozgása kuplung – 67,3 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Van
Mellkast védő légzsák Van
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, 4 irányban mozgatható szövet
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 0 pont
Közepes ütközés 0 pont
Kis ütközés 0 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 9,5 pont 12 pont
Ülés típusa Bobsy G0 Plus Bobsy G1 DUO Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Csak sofőr
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP