Az elmúlt néhány évben rengeteg látványos – főleg a crossoverek kategóriáját erősítő – tanulmányautóval örvendeztetett meg minket az egyébként nem túl fényes helyzetben lévő Mitsubishi. Ennek pedig végre sorozatgyártásban is meglett az eredménye, hiszen a márka legnépszerűbb típusának mondható családi SUV, az Outlander frissített változata ezekből a koncepciókból merített ihletet.
Az átrajzolt vonalakkal piacra lépő autót a hónap elején megrendezésre került New York-i Autószalonon mutatták be, így egyelőre csak az amerikai változatról készült képeket láthatjuk. Nem kell azonban megijedni: az európai verzió esetében csupán a fényszórók tengerentúlon kötelezően narancssárga részeit cserélik majd áttetszőre, így a formákat tekintve semmilyen változást nem észlelhetünk majd. Ennek pedig örülhetünk, hiszen az eddig sokak szerint kissé unalmas és jellegtelen vonások helyett ezúttal jellegzetes arcot kapott a családi SUV.
A mérnökök persze nem csak a külcsín tekintetében fejlesztették tovább az autót. Az újrarajzolt, „dinamikus pajzs” nevet kapó frontrész például a látvány mellett a passzív biztonságot is fokozza, míg az első fényszórókat ezentúl akár LED-es változatban is kérhetjük – hátul pedig már szériában járnak a fénydiódák. A mérnökök a karosszéria merevségét is fokozták, valamint a futóművet és az elektrohidraulikus kormányzást is áthangolták.
A komfortérzet javítása érdekében több helyen is javítottak a hangszigetelésen is: a zajszigetelő szélvédőn és hátsó üvegen kívül szigetelőanyagból is több jutott az autóba. Ezek mellett még a fokozatmentes automataváltón is finomítottak a gyáriak, mely így hatékonyabb működést, jobb nyomatékátadást és jóval dinamikusabb viselkedést biztosít majd a vásárlók számára – noha ebben a kategóriában a dinamika nem elsődleges szempont.
Az utastérben átrajzolt kormánykerékkel, megújult üléskárpitokkal és friss műszerfali betéttel találkozhatunk. A kifejezetten méretes belső térbe harmadik üléssor is rendelhető, amit szintén továbbfejlesztettek a mérnökök: magasabb fejtámlák járnak az itt helyet foglalóknak, és ezentúl a két plusz ülés padlóban való elrejtése is könnyebb lesz. Kifejezetten fontos újdonság még a Mitsubishi legfrissebb központi navigációs rendszerének beépítése is, de a garázsnyitó gombokkal ellátott automatikusan sötétedő belső tükör is újdonság.
A ráncfelvarrás alkalmával tehát szinte minden porcikája megújult az Outlandernek, leszámítva a motorpalettát. A listán továbbra is a 2,0 literes, 150 lóerős benzines szívómotort és a szintén 150 lóerős, 2,2 literes dízelt találhatjuk. Míg előbbi elérhető első- és összkerékhajtással is, addig utóbbi kizárólag négykerekes verzióban gurul ki a gyárból. A benzines esetében a kétkerekes variánshoz hatsebességes manuális, míg az összkerekeshez CVT automata jár, addig a dízelnél a hatfokozatú kézi mellett egy szintén hatgangos bolygóműves automata elérhető.
Nem szabad persze elfeledkeznünk az általunk is próbára fogott, konnektorról tölthető PHEV változatról sem, mely az egyik legnépszerűbb hibrid a világon. Az európai verzió leleplezésére valószínűleg az őszi Frankfurti Autószalonon kerül majd sor, amit érdemes kivárni hiszen nem sokkal utána, valószínűleg még idén megérkezik majd a kereskedésekbe a típus.