Mitsubishi Outlander PHEV családi autó törésteszt

Felnőtt utas – 32 pont / 88%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán és az utas egész testére jó eredményt ért el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Mitsubishiben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. A sofőr helyén ülő bábú sípcsontnál lévő érzékelője csekély védelmet mutatott a láb térd alatti részére. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az Outlander PHEV maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott, mindenhol máshol jót. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 41 pont / 84%

A bábukról leolvasott adatok alapján, a dinamikus teszteken maximális pontot ért el az Outlander PHEV a 1,5 évesek védelmére. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a mellkas területén is megfelelően védi a gyermeket. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, valamint a nem megfelelő elhelyezés veszélyességéről is, így ezt díjazták. A normál verziókhoz képest a PHEV-nél kijavították a használati utasítást, így már teljesen világos, hogy milyen gyermekülést milyen pozícióban lehet behelyezni az autóba.

Gyalogosok – 23 pont / 64%

A Mitsubishi első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Ugyanakkor a motorháztető első része rossz eredményt mutatott mindenhol és nem ért el pontot. A motorháztető többi része a legtöbb helyen jó vagy megfelelő eredményt ért el az elgázolt gyalogosok fejével ütköző részeken, mindössze a szélvédő kemény oszlopainál lett rossz a védelem.

Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 81%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a hátsó utasok számára. A sebességtartó asszisztens szintén jár az autóhoz és találkozik a szervezet követelményeivel.

Mitsubishi Outlander PHEV családi autó törésteszt: összesen 5 csillag

Mitsubishi Outlander PHEV családi autó Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 9 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 6 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 83 mm
Pedálok felfelé mozgása Fék – 20 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,1 pont
Közepes ütközés 2,6 pont
Kis ütközés 2,3 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 10,3 pont
Ülés típusa Fair G0/1S Britax Römer Duo Plus ISOFIX
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és lábtámasz ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP