Honda CR-V családi SUV törésteszt

Felnőtt utas – 33 pont / 93%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Hondában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó maximális pontszámot ért el a test minden részén.  A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten a CR-V szintén jó értékelést ért el a test szinte minden részén, kivéve a mellkas, ahol megfelelő minősítést kapott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 37 pont / 74%

A dinamikus teszteken a 1,5 éves korú gyermekek védelmére maximális pontot kapott az autó. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos jelzéseket ad az esetleges veszélyekről, de a légzsák állapotáról nem tájékoztat egyértelműen, ezért ez nem lett értékelve. Ugyan sok esetben nagy odafigyelést kell fordítani a dologra, de a legtöbb gyermekülést sikerült beszerelni az autóba. A CR-V veszített pár pontot azért, mert néhány gyerekülés beszerelése nem volt egyértelmű.

Gyalogosok – 25 pont / 68%

Az első lökhárító maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A gyalogosok fejével ütköző részek a legtöbb helyen jó és megfelelő védelmet nyújtott az autó.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 66%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a második sorban. A sofőr által beállítható sebességkorlátozó rendszer is alapáras elem a Hondában.

Honda CR-V családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag

Honda CR-V családi SUV Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 4 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 12 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása gáz – 91 mm
Pedálok felfelé mozgása gáz – 77 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,3 pont
Közepes ütközés 2,6 pont
Kis ütközés 2,3 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 11,8 pont
Ülés típusa Honda Baby-Safe ISOFIX Honda ISOFIX
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP