Felnőtt utas – 33 pont / 93%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Hondában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten a CR-V szintén jó értékelést ért el a test szinte minden részén, kivéve a mellkas, ahol megfelelő minősítést kapott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 37 pont / 74%
A dinamikus teszteken a 1,5 éves korú gyermekek védelmére maximális pontot kapott az autó. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos jelzéseket ad az esetleges veszélyekről, de a légzsák állapotáról nem tájékoztat egyértelműen, ezért ez nem lett értékelve. Ugyan sok esetben nagy odafigyelést kell fordítani a dologra, de a legtöbb gyermekülést sikerült beszerelni az autóba. A CR-V veszített pár pontot azért, mert néhány gyerekülés beszerelése nem volt egyértelmű.
Gyalogosok – 25 pont / 68%
Az első lökhárító maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A gyalogosok fejével ütköző részek a legtöbb helyen jó és megfelelő védelmet nyújtott az autó.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 66%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a második sorban. A sofőr által beállítható sebességkorlátozó rendszer is alapáras elem a Hondában.
Honda CR-V családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 4 mm | |
Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 12 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 91 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | gáz – 77 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 2 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,3 pont | |
Közepes ütközés | 2,6 pont | |
Kis ütközés | 2,3 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 11,8 pont |
Ülés típusa | Honda Baby-Safe ISOFIX | Honda ISOFIX |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alap | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP