Land Rover Discovery Sport családi SUV törésteszt

Felnőtt utas – 36 pont / 93%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A Discovery Sport jó védelmet nyújt az utas számára a test egész területén. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Land Rover műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára sem jelentenek veszélyt. A családi SUV maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén megfelelő védelmet mutatott az autó. Az első ülések és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra, azonban a hátsó ülések csekély eredményt értek el. A Discovery Sport alapáron rendelkezik automatikus fékrendszerhez, mely városban működik leginkább, és megelőzi vagy mérsékli az ütközést.

Gyermek utas – 41 pont / 83%

A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Discovery Sport maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes, de a nyakat ért erőhatások elég nagyok voltak. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Az autó tiszta jelzésekkel szolgál a légzsák állapotával és a veszélyekkel kapcsolatban. Az összes megjelölt gyermekülés könnyen elhelyezhető még a leghátsó sorban is.

Gyalogosok – 20,1 pont / 67%

Az első lökhárító jó védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, de a motorháztető első éle gyenge teljesítményt nyújtott. A Land Rover rendelkezik egy gyalogosokat védő légzsákkal is, mely az ütközés észlelésekor a motorháztető alól robban ki, ezzel eltakarva a szélvédő kemény oszlopait. A rendszer jól működött minden esetben, így ezzel együtt lett tesztelve az autó, ami így a legtöbb helyen jó és megfelelő eredményt mutatott a motorháztető területén.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 85%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr, az első utas és a hátul ülők számára is van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ahogyan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de megfelel a követelményeknek. Az automata vészfékrendszer jó eredményeket mutatott a teszteken.

Land Rover Discovery Sport családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag

Land Rover Discovery Sport családi SUV Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 18 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása gáz – 47,9 mm
Pedálok felfelé mozgása fék – 8,1 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, félbőr, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2 pont
Közepes ütközés 2,1 pont
Kis ütközés 2,3 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11 pont 12 pont
Ülés típusa Römer BabySafe+ Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP