BMW 2-es Active Tourer egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 32 pont / 84%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A BMW-ben ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Ugyanakkor a sofőr lábának alsó részénél csupán gyenge eredményt ért el. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten a 2-es Active Tourer szintén jó értékelést ért el a test minden részén, beleértve a mellkast is. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra, ahogyan a hátsó ülések is jól védik az utasokat. Önálló fékezést végző rendszer is elérhető a BMW-hez, mely alacsony sebességnél, főleg a városi közlekedésben segít. A vizsgálatok megmutatták, hogy ez 20 km/h-ig meg tudja előzni a balesetet és egészen 50 km/h-ig sikeresen csökkenti a baleset súlyosságát.

Gyermek utas – 42 pont / 85%

A 2-es Active Tourer maximum pontszámot ért el mind a 1,5, mind pedig a 3 éves gyermekek védelmére. Mindkét bábu menetiránynak háttal volt elhelyezve, mert így vannak a leginkább biztosítva. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos jelzéseket ad az esetleges veszélyekről és a légzsák állapotáról is. Minden, az autóhoz ajánlott gyermekülés könnyen rögzíthető az autóban.

Gyalogosok – 22 pont / 60%

A BMW aktív motorháztetővel rendelkezik, mely egy esetleges gázolásnál megemelkedik, hogy ezzel is próbálja elkerülni a gyalogos keményebb alkatrészekkel való ütközését. Az autó bizonyította, hogy a rendszer különböző méretű gyalogosok és különböző sebességgel történő ütközések esetén is jól működik, így ezzel együtt lett tesztelve az autó. A gyalogosok fejével ütköző részek nagyrészt jó és megfelelő eredményeket értek el, mindössze a szélvédő alsó részén és az A-oszlopoknál ért el gyenge értékelést a 2-es Active Tourer. A motorháztető első része az autó közepénél jó, de mindenhol máshol rossz eredményt ért el. Az első lökhárító jó minősítést és maximum pontszámot kapott.

Biztonsági asszisztensek – 7 pont / 70%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a második sorban. Az önálló fékezésre képes rendszer szintén alapára, és megfelelő teljesítményt nyújtott. A sebességhatároló funkció opcionálisan érhető el az autóhoz, azonban mivel a legtöbb példány tartalmazni fogja, ezt is értékelték a teszten. Sávtartó asszisztens is elérhető a 2-es Active Tourerhez, ám mivel ez csak az eladott autók kisebb százalékában szerepel majd, így nem értékelték.

BMW 2-es Active Tourer egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

BMW 2-es Active Tourer egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 8 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdultak
Pedálok felfelé mozgása fék – 0,2 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,5 pont
Közepes ütközés 2,5 pont
Kis ütközés 2,5 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Takata Midi Takata Midi
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak háttal
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és tartókeret
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP