Felnőtt utas – 36 pont / 93%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A Discovery Sport jó védelmet nyújt az utas számára a test egész területén. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Land Rover műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára sem jelentenek veszélyt. A családi SUV maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén megfelelő védelmet mutatott az autó. Az első ülések és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra, azonban a hátsó ülések csekély eredményt értek el. A Discovery Sport alapáron rendelkezik automatikus fékrendszerhez, mely városban működik leginkább, és megelőzi vagy mérsékli az ütközést.
Gyermek utas – 41 pont / 83%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Discovery Sport maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes, de a nyakat ért erőhatások elég nagyok voltak. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Az autó tiszta jelzésekkel szolgál a légzsák állapotával és a veszélyekkel kapcsolatban. Az összes megjelölt gyermekülés könnyen elhelyezhető még a leghátsó sorban is.
Gyalogosok – 20,1 pont / 67%
Az első lökhárító jó védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, de a motorháztető első éle gyenge teljesítményt nyújtott. A Land Rover rendelkezik egy gyalogosokat védő légzsákkal is, mely az ütközés észlelésekor a motorháztető alól robban ki, ezzel eltakarva a szélvédő kemény oszlopait. A rendszer jól működött minden esetben, így ezzel együtt lett tesztelve az autó, ami így a legtöbb helyen jó és megfelelő eredményt mutatott a motorháztető területén.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 85%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr, az első utas és a hátul ülők számára is van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ahogyan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de megfelel a követelményeknek. Az automata vészfékrendszer jó eredményeket mutatott a teszteken.
Land Rover Discovery Sport családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 18 mm | |
Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 47,9 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | fék – 8,1 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, félbőr, 6 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 2 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2 pont | |
Közepes ütközés | 2,1 pont | |
Kis ütközés | 2,3 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Römer BabySafe+ | Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Alap | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Átment |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP