Felnőtt utas – 36 pont / 93%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A Discovery Sport jó védelmet nyújt az utas számára a test egész területén. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Land Rover műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára sem jelentenek veszélyt. A családi SUV maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén megfelelő védelmet mutatott az autó. Az első ülések és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra, azonban a hátsó ülések csekély eredményt értek el. A Discovery Sport alapáron rendelkezik automatikus fékrendszerhez, mely városban működik leginkább, és megelőzi vagy mérsékli az ütközést.
Gyermek utas – 41 pont / 83%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Discovery Sport maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes, de a nyakat ért erőhatások elég nagyok voltak. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Az autó tiszta jelzésekkel szolgál a légzsák állapotával és a veszélyekkel kapcsolatban. Az összes megjelölt gyermekülés könnyen elhelyezhető még a leghátsó sorban is.
Gyalogosok – 20,1 pont / 67%
Az első lökhárító jó védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, de a motorháztető első éle gyenge teljesítményt nyújtott. A Land Rover rendelkezik egy gyalogosokat védő légzsákkal is, mely az ütközés észlelésekor a motorháztető alól robban ki, ezzel eltakarva a szélvédő kemény oszlopait. A rendszer jól működött minden esetben, így ezzel együtt lett tesztelve az autó, ami így a legtöbb helyen jó és megfelelő eredményt mutatott a motorháztető területén.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 85%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr, az első utas és a hátul ülők számára is van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ahogyan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de megfelel a követelményeknek. Az automata vészfékrendszer jó eredményeket mutatott a teszteken.
Land Rover Discovery Sport családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 18 mm | |
| Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | gáz – 47,9 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | fék – 8,1 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, félbőr, 6 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 2 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2 pont | |
| Közepes ütközés | 2,1 pont | |
| Kis ütközés | 2,3 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 11 pont | 12 pont |
| Ülés típusa | Römer BabySafe+ | Römer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Alap | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Átment | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


