Vannak autók, amik talán önmagukról sem tudnák megállapítani, hogy gyártójuk pontosan milyen célra is szánta őket. Jelen tesztünk alanya sem kivétel ezek közül, hiszen bár emelt hasmagassággal rendelkezik, nem neveznénk hobbiterepjárónak, ugyanakkor családias jellege ellenére az egyterűek kategóriája sem az igazi otthona. A Peugeot 3008 leginkább a két szegmens közé illeszkedik, így talán a családi crossover a helyes kifejezés vele kapcsolatban.
Családi SUV harmonikus formákkal
Nem is csoda, hogy bizonytalanok vagyunk az autó hovatartozását illetően, hiszen a franciák önmaguk is egy SUV, egy egyterű és egy családi kombi egyvelegeként tekintenek teremtményükre, ami meglepő módon a három kategória keresztezése ellenére is harmonikus összképet tud mutatni. A tavaly frissített 3008 megkapta a legújabb Peugeot-k stílusjegyeit, így a kis bevágást az első – immáron LED-es nappali menetfénnyel is rendelkező – fényszóróba és a márka nevét a krómkeretes hűtőrácsba, ami az eddigieknél jóval nagyobb eleganciát biztosít a mindenesnek.
A sziluett maradt a régi, így továbbra is az elöl hátul lekerekített formák uralkodnak a családi SUV-n. A furcsa formájú világítóestek az autó hátulján szintén megkapták a franciák oroszlánkarmokat mintázó LED csíkjait, amivel éjszaka igazán impozáns látványt nyújt az amúgy kissé bumfordi hátsó traktus. Egyébként ez a jármű legmegosztóbb része, mert ha valakinek fenntartásai vannak a 3008-assal kapcsolatban, akkor az általában a hátsó traktus vonalait említi negatívumként. Azt azonban megállapíthatjuk, hogy a jármű megjelenése igencsak marcona és masszív benyomást kelt, ezzel növelve a bent ülők biztonságérzetét.
Erődszerű utastér, nagy helykínálat
Az első ránézésre szinte mindenki számára szimpatikus utastér a beszállás után némelyekben mégis bezártság érzetet váltott ki. A magasan húzódó övvonal, a fekete kárpitok és az első utast a sofőrtől elválasztó kapaszkodó többekben is azt az érzést keltette, hogy nincs elegendő helye, pedig minden bent helyet foglaló számára bőven jut tér akár az első, akár a hátsó sorban. Érdekes, hogy ezek az érzések a hatalmas és nagyon látványos panorámatető jelenléte mellett is fennálltak, pedig ebben az esetben fényhiányról nem igazán beszélhetünk.
A kezelőszervek nem újultak meg a frissítéssel együtt, így bár továbbra is látványosak, néhány hibát fel lehet írni a 3008 számlájára. A legnagyobb negatívum talán a központi rendszer működése és kezelése, amelynek sebessége ugyan nem hagy kívánni valót maga után, az aprócska, sofőrtől távol helyezkedő gombok megnehezítik az amúgy is bonyolult és fagyásra hajlamos menürendszer irányítását. Az üveglapra vetített Head-Up Display látványos elem, de kissé kevés információt közvetít a sofőr felé – mindössze a sebességet és a tempomat beállítását mutatja. A műszerfal szintén elavulttá vált az idők során, amit a középső, rendkívül pixeles információs kijelző mutat leginkább. Mindezek ellenére a középkonzolon feltűnő billenőkapcsolókkal, a jól eltalált formákkal és a praktikus tárolórekeszekkel – mint az első könyöklő alatti feketelyuk – könnyedén bele lehet szeretni a 3008 vezetőhelyébe.
Az összeszerelési minőségre tapogatás és látvány alapján nem lehet panaszunk, azonban az első néhány száz méteren a kisebb úthibákon való áthaladást –főleg az elektromosan mozgó navigáció felől – nyekkenések kísérik. Ez azonban nem zavarja a hátul ülőket, akik a minden irányban elegendő hely mellett még az első fejtámlákba integrált kijelzőket, és hozzájuk tartozó bluetooth-os fejhallgatókat is kapnak, a légbefúvókról és a napfényrolókról nem is beszélve. A monitorok sajnos önmagukban nem képesek működni, így például csal egy hordozható DVD-lejátszóval összekötve tudnak képet és hangot adni a hátul ülőknek, ezt azonban akár külön-külön is meg tudják oldani a dupla csatlakozóknak köszönhetően.
Egyedül talán a csomagtartó nyújt kevesebbet annál, mint amit egy egyterűnél megszokhattunk, ám helyén kezelve a 3008-ast, itt sem okoz csalódást. A két részletben – felfelé és lefelé – nyitható csomagtérajtó mögött alaphelyzetben 432 liternyi helyet találunk. Ezt azonban az akár hátulról egy mozdulattal lehajtható ülések döntésével könnyedén 1,6 köbméteresre bővíthetjük. A 3008 csomagtere más meglepetéseket is tartogat, mint a két szinten rögzíthető tálca, vagy a zseblámpaként használható világítás.
Ha kíváncsiak rá, mire képes a francia oroszlán menet közben, lapozzanak!