A Volkswagen Transporter kisbusz már a legelső generáció óta nagy sikereknek örvend, azonban hamarosan itt az ideje, hogy bemutatkozzon a legújabb, T6-os változat. Erre pedig nem is kell már sokat várnunk, hiszen a németek bejelentették, hogy április 15-én hivatalosan is lerántják a leplet a sokak által nagyon várt személy- és áruszállítóról.
Az ötödik, T5-ös generáció immáron 12 éve van piacon, noha 2009-ben átesett egy nagyobbacska frissítésen. Ezúttal sem kell túl sokat várni, hiszen a gyártó jól bevált módszere szerint – melynek értelmében, ami jó, azon nem kell változtatni – idén is inkább csak egy igazán alapos ráncfelvarráson esik át a Transporter, még ha most hivatalosan új ciklusba is lép a négykerekű. Így például az alapok szinte egyáltalán nem változnak.
A formaterv tekintetében persze egyébként sem várhatunk csodákat egy kisbusz esetében. A Volkswagen legfrissebb formanyelvének elemeit azért megpróbálták átültetni a mérnökök, így a Transporter még az eddigieknél is szögletesebb formákat kaphat. A gyáriak egy rajzot is megosztottak velünk, melyen az elődhöz hasonló vonalakat vélhetünk felfedezni, kisebb fényszórókkal karöltve. Szemből a tavaly bemutatott Tristar tanulmány megoldásait örökölheti meg a nagyautó.
Az utastérben szintén a részletekben rejlik majd a megújulás kulcsa: a műszerfal formái kevéssé változnak majd, viszont a kezelőszerveket, a volánt és a műszerfalat minden bizonnyal a kisebb modellekből ismert, frissebb változatokra cserélik majd. Így például bekerül majd a T6-ba a németek legújabb multimédiás/navigációs rendszere, és a legmodernebb biztonsági és vezetéstámogató rendszerek. A Tristar egyébként a belső tekintetében is kiindulópontként szolgálhat.
Az erőforrásokról még semmit nem árultak el a gyáriak, azonban szinte biztosra vehető, hogy ebben az esetben is a kisebb modellek palettáján kell körbenéznünk. A kínálat gerincét minden bizonnyal a Passatból érkező 2,0 literes négyhengeres dízel jelenti majd, mely akár a legizmosabb, 240 lóerős verzióban is bekerülhet majd a kisbuszba. Felár ellenében természetesen a 4MOTION összkerékhajtás is elérhető lesz majd a négykerekűhöz, mely alaphelyzetben az első kerekeit hajtja. Az alapból hatsebességes manuális váltók helyett a hétfokozatú DSG automataváltót is választhatják a vásárlók.
A T6-os Transporterre tehát nem kell már sokat várni: április 15-én minden információt megtudhatunk majd az autóról, mely a nyár folyamán már a kereskedésekbe is kerül. Később pedig érkezhet a paletta csúcsát jelentő, luxuskivitelű Multivan változat is.