Felnőtt utas – 34 pont / 88%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Nissan ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. A vezetőoldali bábu a frontális ütközés során jó eredményt mutatott a test minden részén. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó maximális pontszámot ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten a Qashqai szintén jó értékelést ért el a test szinte minden részén, kivéve a mellkas, ahol megfelelő minősítést kapott. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 41 pont / 83%
A dinamikus teszteken a 1,5 éves korú gyermekek védelmére maximális pontot kapott az autó. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos jelzéseket ad az esetleges veszélyekről és a légzsák állapotáról is. Minden, a Qashqaihoz ajánlott gyermekülés könnyen rögzíthető az autóban.
Gyalogosok – 25 pont / 69%
A Nissan első lökhárítója maximális pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első része középen jó eredményeket ért el, csak a szélén lett rossz a minősítés. A motorháztető többi része a legtöbb helyen szintén megfelelő eredményt ért el, leszámítva a merev szélvédőoszlopoknál lévő kemény részeket.
Biztonsági asszisztensek – 10 pont / 79%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a második sorban. Egy kamera alapú rendszer képes felismerni a sebességhatároló táblákat, ami után a sofőr dönthet, hogy ez alapján aktiválja-e a sebességhatároló rendszert. A Qashqaihoz elérhető automatikus fékrendszer is, azonban ez nem alapáras, így nem értékelték. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer szintén extraként kérhető, és ugyancsak a legtöbb eladott autóban benne lesz és találkozik az Euro NCAP követelményeivel.
Nissan Qashqai családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag
Nissan X-Trail családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 13 mm | |
| Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 16 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
| Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 59 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | kuplung – 15 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 1,5 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,5 pont | |
| Közepes ütközés | 2,7 pont | |
| Kis ütközés | 2,4 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 12 pont | 10,8 pont |
| Ülés típusa | Maxi Cosi Cabriofix and EasyFix | Römer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Alap | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Átment | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


