Felnőtt utas – 34 pont / 94%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a B-Max maximális pontszámot ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 78%
A bábuk adatai alapján a B-max maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 3 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. Az ütközéses tesztek folyamán mindkét bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és az előre történő elmozdulásuk nem számottevő, míg az oldalütközések esetén is jól elzárják a babákat az esetleges ütközések elől. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, amiért díjazták, illetve megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 23 pont / 65%
A B-Max első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A gázolás esetén a felnőtt gyalogosok fejével ütköző részek túlnyomó részt rossz védelmet nyújtanak a motorháztetőn. Ugyanakkor ugyanezen esetben a gyermek gyalogosok fejének jó védelmet biztosít a motorháztető.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára szintén alapfelszereltség. Sebességkorlátozó nem elérhető a járműhöz.
Ford B-Max egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 5 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 11 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,9 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,4 pont | |
Közepes ütközés | 2,2 pont | |
Kis ütközés | 2,4 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 11,5 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Britax-Römer BabySafe Plus | Britax-Römer Duo Plus Isofix |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és támogató keret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Megfelelő | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | Nem értékelték | |
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Nem értékelték | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP