Felnőtt utas – 30 pont / 84%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok elfogadható védelmet mutattak a az első utas térdei számára. A belső alkatrészek különböző méretű utasok és különböző beállítású ülések esetén mutattak némi kockázatot a térdek és a combcsont sérüléseire. Az autóval történő oldalütközés folyamán a Mini Countryman maximum pontot ért el a test minden részén. A sokkal komolyabb, póznával történő oldalütközés esetén a mellkas védelmére csekély védelmet nyújtott az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 41 pont / 83%
A frontális ütközés folyamán a menetiránynak megfelelően helyet foglaló, 3 éves gyermeknek megfelelő bábu nem szenvedett komoly sérüléseket, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu védve volt a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a fej sérüléseit. A tesztautó nem rendelkezett azzal az opcióval, amivel ki lehet kapcsolni az első utas oldali légzsákot. A figyelmeztető jelzések egyértelműen vannak elhelyezve az autóban. A Mini autójában a felső hevederek is megfelelő jelzéssel vannak ellátva.
Gyalogosok – 23 pont / 63%
A első lökhárító jó védelmet nyújt az esetlegesen elgázolt gyalogosok lábát illetően. A motorháztető első része néhány részen rossz, míg pár helyen csekély védelmet mutatott. A legtöbb helyen rossz védelmet mutatott az autó, ahol az elgázolt felnőtt gyalogosok fejével érintkezik, ám az alacsonyabbak, és a gyermekek számára nagyrészt jó védelmet nyújt.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alap a Miniben, és az első utasok számára biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer is jár.
Mini Countryman egyterű törésteszt eredmény: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 3 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | Műszerfal, kormányoszlop és a kormányoszlopot beállító gombok | |
| Koncentrált terhelés a térdre | Műszerfal | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 1 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,4 pont | |
| Közepes ütközés | 2,4 pont | |
| Kis ütközés | 2,6 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 11,8 pont | 10,8 pont |
| Ülés típusa | FAIR BIMBOFIX G0/1S | FAIR BIMBOFIX G0/1S |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem értékelték | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


