Ford B-Max egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 94%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a B-Max maximális pontszámot ért el. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén csekély védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 38 pont / 78%

A bábuk adatai alapján a B-max maximális pontszámot ért el a dinamikus teszteken a 3 éves kornak megfelelő méretű babák védelmére. Az ütközéses tesztek folyamán mindkét bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és az előre történő elmozdulásuk nem számottevő, míg az oldalütközések esetén is jól elzárják a babákat az esetleges ütközések elől. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos információkkal szolgál a légzsákok állapotát illetően, amiért díjazták, illetve megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.

Gyalogosok – 23 pont / 65%

A B-Max első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A gázolás esetén a felnőtt gyalogosok fejével ütköző részek túlnyomó részt rossz védelmet nyújtanak a motorháztetőn. Ugyanakkor ugyanezen esetben a gyermek gyalogosok fejének jó védelmet biztosít a motorháztető.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára szintén alapfelszereltség. Sebességkorlátozó nem elérhető a járműhöz.

Ford B-Max egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Ford B-Max egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 5 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 11 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdult
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,9 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,4 pont
Közepes ütközés 2,2 pont
Kis ütközés 2,4 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 11,5 pont 12 pont
Ülés típusa Britax-Römer BabySafe Plus Britax-Römer Duo Plus Isofix
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és támogató keret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk Nem értékelték
Sebességtartó asszisztens (manuális) Nem értékelték
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP