Úgy tűnik, hogy a luxus családi autók jövőjét egyre több gyártó látja a hétüléses óriás hobbiterepjárókban, hiszen azok után, hogy a BMW bejelentette, hamarosan piacra kerül a hét személy szállítására is alkalmas X7, a Volkswagennél is hivatalos a hatalmas családi terepes érkezése, míg a Lexus háza tájáról is érdekes pletykák szivárogtak ki.
A wolfsburgi gyártónál már régóta készülnek a hétüléses crossover piacra dobására, és a figyelem fenntartásának érdekében folyamatosan elárulnak apróbb részleteket a készülő óriásról. Legutóbb Michael Horn, a Volkswagen csoport amerikai részlegének vezetője beszélt az autóról a New Yorki Autószalonon.
Horn úr elárulta, hogy a márkától megszokott precizitás és minőség teljes egészében jellemzi majd az új jövevényt, így egy ízig-vérig Volkswagent kapnak majd a vásárlók. Leszámítva talán azt, hogy a szakember szerint a hétüléses SUV érzelmes vonalakat kap majd, ami a márka eddigi modelljeire jellemző ridegsége után igazán üdítő színfoltjává teheti az újdonságot. Természetesen a gyáriak a csúcsminőség és az innovatív megoldások fontosságát is kiemelték, sőt egyenesen azt állították, hogy a – valószínűleg igencsak borsos árú – családi hétüléses a szegmensben új mércét fog állítani, ami a cikkben is megemlített ellenfelek ismeretében kifejezetten érdekes kijelentés.
Ugyan a Toyota luxusmárkája, a Lexus hivatalosan még nem erősítette meg, de egyes források szerint a nemrég bemutatott kisebb hobbiterepjáró, az NX után a japánok is belevágnak egy hétüléses SUV megalkotásába. Az egyelőre nem tisztázott, hogy a családosoknak is kiváló jármű a következő generációs RX feljebb pozicionálásból, vagy egy teljesen új alapokra épülő, harmadik, találgatások szerint TX néven kínált hobbiterepes megalkotásából készül-e majd el.
Ezek a találgatások egyébként a Lexus egyesült államokbeli vezetőjének a szavaiból születtek, aki így nyilatkozott: „úgy érezzük, hogy évi 35.000 darab autóval többet is képesek lennénk előállítani, és azon dolgozunk, hogy ez sikerüljön 2016-2017 környékére.” Ha valóban elkészül a családi hobbiterepes a japánok műhelyében, akkor minden bizonnyal megkapja a gyártó valamelyik hibrid rendszerét is, hiszen nincs olyan modell a kínálatban, amelybe ne szerelnének elektromotorokat.
A hírek tehát azt mutatják, hogy a tehetősebb rétegek körében is igénylik a hétüléses családi járműveket, ám sokkal inkább vágynak egy óriási hobbiterepjáróra, mint egy prémium buszlimuzinra vagy egyterűre.