A most futó Párizsi Autószalonra a Ford az S-Max mellett kompakt egyterűjét, a C-Maxot is felfrissítette. A családi autó az alapjait adó Focus megújulása után kapta meg a saját ráncfelvarrását, amit a Grand C-Max is megkapott.
A családi autó bár nem lépett új generációba, alapos megújuláson esett át kívül-belül egyaránt. Ugyan sokat változott, szemből nem okoz meglepetést a C-Max, hiszen a Ford jól ismert egyen arcát kapta meg az agresszívabbra húzott fényszórókkal és nagy hűtőrácsával. Hátul visszafogottabban nyúltak az autóhoz: mindössze a lámpatestek és a lökhárító változott valamelyest, melynek köszönhetően talán valamivel harmonikusabbá vált az amúgy kissé furcsa farrész.
Ahogyan eddig is, az utastérben az éppen aktuális Focus megoldásait láthatjuk viszont – mely a frissítéssel sokkal letisztultabbá vált. A sokak által kritizált gombtengert felváltotta a SYNC 2-es rendszert futtató 8 colos érintőkijelző, amivel könnyebbé és átláthatóbbá vált a kezelés. A jobb anyaghasználat szintén az újdonságok között szerepel, de fűthető kormánykereket, szebb küszöbborításokat és a csomagtér elválasztó hálóhoz való rögzítési pontok az első és második üléssor mögött egyaránt.
Vastagabb oldalsó üvegeket és hatékonyabb nedvszívó tömítést kapott mindkét C-Max az oldalsó visszapillantók és a csomagtér környékén, ezzel csökkentve az autóba bejutó zajokat és vibrációkat. Ráadásul a motortérben fellelhető hőpajzs hangszigetelővel lett megtöltve, aminek köszönhetően az erőforrás hangjai is sokkal visszafogottabbnak hatnak – ezzel sokat javítva a menetkomforton.
A motorkínálatban is történtek változtatások. A családi autó mindkét változata megkapta a gyártó legújabb 1,5 literes dízel- és benzinmotorjait. Míg a TDCi verzió 120 lóerőt, addig az EcoBoost 150 és 180 lóerőt képes produkálni – a vásárlók választásától függően. Ezeken kívül az eddig is elérhető erőforrások közül választhatnak majd az ügyfelek. Dízelfronton a kétliteres 140 és 163 lóerős teljesítményszinttel lesz elérhető, míg a hagyományosabb üzemanyagra voksolók a 1,0 literes EcoBoostot választhatják 100 vagy 125 lóerős verzióban.
Itt még mindig nem álltak meg a mérnökök, ugyanis a már eddig is az egyik legdinamikusabbnak számító C-Max kormányzását és felfüggesztését is tovább javították. Az extrák terén is fejlődtek az autók: a páros megkapta a gyártó MyKey rendszerét, amivel „kulcsra programozhatjuk” az négykerekűeket, meghatározva így annak maximális sebességét, a hangrendszer hangerejét és egyéb hasonló tulajdonságokat. A Ford is szeretne a prémiumok felé nőni, így opciós tételként elérhetőek lettek olyan biztonsági és kényelmi extrák is, mint az adaptív bi-xenon fényszórók, a parkolóasszisztens, keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, vagy a bizonyos sebesség felett automatikusan fékező Active City Stop rendszer is.
A kék oválosok tehát nem mérték szűken a frissítéseket, így az alapok kivételével szinte mindenhol változtattak valamit a ráncfelvarrott C-Maxok esetében, melyek a nemrég startoló Párizsi Autószalonon mutatkoztak be, míg a kereskedésekbe leghamarabb 2015-ben érkezhetnek majd meg.