Ford Grand C-Max egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 35 pont / 96%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fordban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Grand C-Max a test egészére jó eredményt ért el, így maximum pontszámot kapott.  A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu szintén jó eredményeket mutatott, kivéve a mellkas területén, ahol megfelelő védelmet nyújt az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 40 pont / 81%

A bábuk adatait megvizsgálva az ütközéses tesztek folyamán nagyon kevés pontot vesztett a Ford a 3 éves gyermekek védelmének értékelésénél. A bábu fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, és a gyermekülés megfelelő védelmet nyújt oldalütközés esetén is, ugyanígy a 1,5 éves gyermekek számára is. Az utasoldali légzsák kikapcsolható egyes verziókban, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, de a szervezet által tesztelt verzióban ez az opció nem szerepelt. Az autó megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.

Gyalogosok – 18 pont / 50%

A C-Max első lökhárítója a legnagyobb részen jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál, ugyanakkor néhol rossz értékelést kapott. A motorháztető első része rossz védelmet nyújt. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek jó eredményt értek el, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek rossz eredménnyel zártak.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés az első két utas számára alapfelszereltség. A sofőr által állítható sebességkorlátozó opcióként érhető el.

Ford Grand C-Max egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Ford Grand C-Max egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 18 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása gáz – 26 mm
Pedálok felfelé mozgása fék – 2 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,8 pont
Közepes ütközés 2,7 pont
Kis ütközés 2,7 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 11,6 pont 12 pont
Ülés típusa Römer Baby safe plus Römer Duo plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videó: Euro NCAP