A Mercedes-Benz Citan Kombit először 2013 áprilisában tesztelte az Euro NCAP, és akkor három csillagot kapott. Akkor a Mercedes-Benz jelezte, hogy szeretne javítani az autó biztonsági teljesítményén, különösen azzal, hogy bevezetik az oldallégzsákokat, és megkönnyítik a gyermekülések beszerelését. Ezen túl az utasoldali üléshez is jár biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer,és az Euro NCAP követelményeinek megfelelő sebesség korlátozó rendszert is szerelnek az autóba. Ezek a változások már gyártásba kerültek, és az Euro NCAP újraértékelte a jármű eredményeit. Azon a területen ahol nem változtattak az autón, az eredeti eredmények maradtak érvényesek.
Felnőtt utas – 29 pont / 79%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A bábu érzékelői szerint jó eredményt ért el az autó a vezető és az utas térdének és combcsontjának védelmére. Az eredmények azt mutatták, hogy eltérő méretű utasokkal, és eltérő üléspozíciók esetén a műszerfal egyes elemei veszélyt jelenthetnek az utasok térdére és combcsontjára. A bábu érzékelői csekély védelmet mutattak a vezető mellkasát ért nyomás ellen. A Mercedes-Benz változtatásai sikeresek voltak, így az oldallégzsákkal felszerelt Citan maximális pontszámot ért el az autóval történő oldalütközés esetén, és a test egész területén jó védelmet nyújt. Az oszloppal történő ütközés esetén az oldallégzsák korrektül működött, ám a mellkas védelmére így is csak csekély védelmet nyújt az autó. Keletkezett egy rés a b-oszlop és a tolóajtó első része között. Ez a rés kisebb lett, mint az eredeti tesztnél, azonban így is járt érte a büntetés. Egy ráfutásos baleset esetén az első ülések csekély védelmet nyújtanak az ostorcsapás effektus ellen.
Gyermek utas – 40 pont / 81%
A bábuk által mutatott eredmények alapján a Citan maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve minimális volt, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az utasoldali légzsák nem kapcsolható ki, így a menetiránynak háttal nem lehet gyerekülést elhelyezni az autóban. A Mercedes-Benz változtatásai által az autóval kompatibilis gyermekülések elhelyezése megfelelően lett megoldva.
Gyalogosok – 20 pont / 56%
A gyalogosokra vonatkozó tesztek az előző vizsgálatokból származnak. A lökhárító döntően jó eredményt produkált a gyalogosok lábának védelmére, ám a motorháztető első része a legtöbb területen gyenge védelmet nyújt a medencecsont számára. A motorháztető többi részén megfelelő eredményt ért el az autó, ám ott, ahol általában az elgázolt gyalogos feje ütközik az autóval, nagyrészt gyenge lett a minősítés.
Biztonsági rendszerek – 6 pont / 70%
A Citan alapáron rendelkezik elektronikus menetstabilizálóval, ami megfelel az Euro NCAP követelményeinek. A biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés mindkét első ülésre vonatkozik, így értékelve lett a teszt során. A vezető által beállított sebességtartó asszisztensek jelzését megváltoztatták a megfelelőre, így szintén értékelve lettek a teszt során.
Mercedes-Benz Citan Kombi egyterű törésteszt: összesen 4 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 45 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop és gyújtásdoboz, kesztyűtartó | |
| Koncentrált terhelés a térdre | Kesztyűtartó | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Kuplung – 86 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | Kuplung – 17 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Reaktív | |
| Geometriai értékelés | 0,5 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,2 pont | |
| Közepes ütközés | 2,4 pont | |
| Kis ütközés | 2 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 12 pont | 12 pont |
| Ülés típusa | Britax Baby-safe ISOFIX | Roemer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és lábtámasz |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Elérhető | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem elérhető | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


