A Mercedes-Benz Citan Kombit először 2013 áprilisában tesztelte az Euro NCAP, és akkor három csillagot kapott. Akkor a Mercedes-Benz jelezte, hogy szeretne javítani az autó biztonsági teljesítményén, különösen azzal, hogy bevezetik az oldallégzsákokat, és megkönnyítik a gyermekülések beszerelését. Ezen túl az utasoldali üléshez is jár biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer,és az Euro NCAP követelményeinek megfelelő sebesség korlátozó rendszert is szerelnek az autóba. Ezek a változások már gyártásba kerültek, és az Euro NCAP újraértékelte a jármű eredményeit. Azon a területen ahol nem változtattak az autón, az eredeti eredmények maradtak érvényesek.
Felnőtt utas – 29 pont / 79%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A bábu érzékelői szerint jó eredményt ért el az autó a vezető és az utas térdének és combcsontjának védelmére. Az eredmények azt mutatták, hogy eltérő méretű utasokkal, és eltérő üléspozíciók esetén a műszerfal egyes elemei veszélyt jelenthetnek az utasok térdére és combcsontjára. A bábu érzékelői csekély védelmet mutattak a vezető mellkasát ért nyomás ellen. A Mercedes-Benz változtatásai sikeresek voltak, így az oldallégzsákkal felszerelt Citan maximális pontszámot ért el az autóval történő oldalütközés esetén, és a test egész területén jó védelmet nyújt. Az oszloppal történő ütközés esetén az oldallégzsák korrektül működött, ám a mellkas védelmére így is csak csekély védelmet nyújt az autó. Keletkezett egy rés a b-oszlop és a tolóajtó első része között. Ez a rés kisebb lett, mint az eredeti tesztnél, azonban így is járt érte a büntetés. Egy ráfutásos baleset esetén az első ülések csekély védelmet nyújtanak az ostorcsapás effektus ellen.
Gyermek utas – 40 pont / 81%
A bábuk által mutatott eredmények alapján a Citan maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve minimális volt, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az utasoldali légzsák nem kapcsolható ki, így a menetiránynak háttal nem lehet gyerekülést elhelyezni az autóban. A Mercedes-Benz változtatásai által az autóval kompatibilis gyermekülések elhelyezése megfelelően lett megoldva.
Gyalogosok – 20 pont / 56%
A gyalogosokra vonatkozó tesztek az előző vizsgálatokból származnak. A lökhárító döntően jó eredményt produkált a gyalogosok lábának védelmére, ám a motorháztető első része a legtöbb területen gyenge védelmet nyújt a medencecsont számára. A motorháztető többi részén megfelelő eredményt ért el az autó, ám ott, ahol általában az elgázolt gyalogos feje ütközik az autóval, nagyrészt gyenge lett a minősítés.
Biztonsági rendszerek – 6 pont / 70%
A Citan alapáron rendelkezik elektronikus menetstabilizálóval, ami megfelel az Euro NCAP követelményeinek. A biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés mindkét első ülésre vonatkozik, így értékelve lett a teszt során. A vezető által beállított sebességtartó asszisztensek jelzését megváltoztatták a megfelelőre, így szintén értékelve lettek a teszt során.
Mercedes-Benz Citan Kombi egyterű törésteszt: összesen 4 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 45 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop és gyújtásdoboz, kesztyűtartó | |
Koncentrált terhelés a térdre | Kesztyűtartó | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Kuplung – 86 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | Kuplung – 17 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Reaktív | |
Geometriai értékelés | 0,5 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,2 pont | |
Közepes ütközés | 2,4 pont | |
Kis ütközés | 2 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Britax Baby-safe ISOFIX | Roemer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és lábtámasz |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Elérhető | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Átment | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem elérhető |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP