Nissan X-Trail családi SUV törésteszt

Felnőtt utas – 33 pont / 86%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Nissan ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az utasoldali bábu a frontális ütközés során jó eredményt mutatott a test minden részén. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az autó maximális pontszámot ért el a test minden részén.  A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközést imitáló teszten az X-Trail szintén jó értékelést ért el a test szinte minden részén, kivéve a mellkas, ahol megfelelő minősítést kapott. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra. Önálló fékezést végző rendszer is elérhető az X-Trailhez, melyek a hátulról történő balesetek megelőzését és az ostorcsapás effektus enyhítését szolgálja. Mivel ez nem alapfelszereltség, így nem lett értékelve.

Gyermek utas – 41 pont / 83%

A dinamikus teszteken a 1,5 éves korú gyermekek védelmére maximális pontot kapott az autó. A frontális ütközéses teszt folyamán a 3 évesnek megfelelő bábu menetiránynak megfelelően volt elhelyezve az autóban, és a fejének az előre történő elmozdulása nem volt veszélyes mértékű, de a nyaki védelem csekély volt. Mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő babák jól voltak védve a gyermekülésben az oldalütközés folyamán, minimalizálva ezzel az esélyt arra, hogy bármi ütközzön a fejükkel. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó világos jelzéseket ad az esetleges veszélyekről és a légzsák állapotáról is. Minden, az X-Trailhez ajánlott gyermekülés könnyen rögzíthető az autóban.

Gyalogosok – 27 pont / 75%

A Nissan első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető első része jó és megfelelő eredményeket ért el. A motorháztető többi része a legtöbb helyen szintén megfelelő eredményt ért el, leszámítva a merev szélvédőoszlopoknál lévő kemény részeket.

Biztonsági asszisztensek – 10 pont / 75%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés is alapáras, mind az első, mind a második sorban, de az opcionálisan elérhető harmadik sorban nem. Egy kamera alapú rendszer képes felismerni a sebességhatároló táblákat, ami után a sofőr dönthet, hogy ez alapján aktiválja-e a sebességhatároló rendszert. Az X-Trailhez elérhető automatikus fékrendszer is, mely nagy valószínűséggel a legtöbb eladott autóban helyet fog kapni, így értékelték. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer szintén extraként kérhető, és ugyancsak a legtöbb eladott autóban benne lesz és találkozik az Euro NCAP követelményeivel.

Nissan X-Trail családi SUV törésteszt: összesen 5 csillag

Nissan X-Trail családi SUV Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 13 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 16 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása kuplung – 59 mm
Pedálok felfelé mozgása kuplung – 15 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1,5 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,5 pont
Közepes ütközés 2,7 pont
Kis ütközés 2,4 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 10,7 pont
Ülés típusa Britax-Römer Baby-Safe Römer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Alap
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális) Átment
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Átment

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP