Mercedes-Benz V-osztály kisbusz törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 93%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. Az első utas védelme a test egész területén jó.  A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a V-osztály a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára egyaránt jó védelmet nyújt. A Mercedes-Benz maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas területén csekély védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 43 pont / 87%

A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a V-osztály maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. A gyermekülések beszereléséhez minden információt megad az autó. Az utasoldali légzsák automatikusan kikapcsolódik, ha menetiránnyal szemben helyezünk el benne gyerekülést. A rendszer különbözik a Mercedes-Benz eddigi megoldásától, hiszen már nem csak specifikus ülésekkel működik.

Gyalogosok – 20 pont / 67%

A V-osztály orrának magassága és kialakítása miatt nem lehetett tesztelni a motorháztető első részét. A motorháztetőnek azon részei melyek egy gyalogos fejével ütköznének, a csekélytől a jóig terjedő eredményeket mutattak, míg a merev szélvédőoszlopok rossz minősítést kaptak. Az első lökhárító maximális pontot kapott a gyalogosok lábának védelmére.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 85%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr és az első utas számára is van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de az eladott autók több mint felében benne van és megfelel a követelményeknek.

Mercedes-Benz V-osztály kisbusz törésteszt: összesen 5 csillag

Mercedes-Benz V-osztály kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 2 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 4 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem mozdultak
Koncentrált terhelés a térdre nincs
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása fék – 22,37 mm
Pedálok felfelé mozgása fék – 24,21 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Van
Mellkast védő légzsák Van
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 3,7 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 0 pont
Közepes ütközés 0 pont
Kis ütközés 0 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Britax Baby Safe + ISOFIX Base Britax Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Aktív, opcionális
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Elérhető
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP