Felnőtt utas – 34 pont / 93%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. Az első utas védelme a test egész területén jó. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a V-osztály a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára egyaránt jó védelmet nyújt. A Mercedes-Benz maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán a test minden részére. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas területén csekély védelmet mutatott az autó. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 43 pont / 87%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a V-osztály maximum pontot ért el a 1,5 és a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. A gyermekülések beszereléséhez minden információt megad az autó. Az utasoldali légzsák automatikusan kikapcsolódik, ha menetiránnyal szemben helyezünk el benne gyerekülést. A rendszer különbözik a Mercedes-Benz eddigi megoldásától, hiszen már nem csak specifikus ülésekkel működik.
Gyalogosok – 20 pont / 67%
A V-osztály orrának magassága és kialakítása miatt nem lehetett tesztelni a motorháztető első részét. A motorháztetőnek azon részei melyek egy gyalogos fejével ütköznének, a csekélytől a jóig terjedő eredményeket mutattak, míg a merev szélvédőoszlopok rossz minősítést kaptak. Az első lökhárító maximális pontot kapott a gyalogosok lábának védelmére.
Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 85%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség minden kivitelben. A sofőr és az első utas számára is van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A sebességtartó asszisztens nem alapfelszereltség, de az eladott autók több mint felében benne van és megfelel a követelményeknek.
Mercedes-Benz V-osztály kisbusz törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 2 mm | |
Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 4 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem mozdultak | |
Koncentrált terhelés a térdre | nincs | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | fék – 22,37 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | fék – 24,21 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Van | |
Mellkast védő légzsák | Van | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 3,7 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 0 pont | |
Közepes ütközés | 0 pont | |
Kis ütközés | 0 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 12 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Britax Baby Safe + ISOFIX Base | Britax Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Aktív, opcionális | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Elérhető | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP