Felnőtt utas – 25 pont / 68%
A frontális ütközés során megállapították, hogy a padlólemez elszakadt az A-oszlopok tartóelemétől és sok ponthegesztés elengedett a padló és a küszöb találkozásánál. A küszöbelem befelé hajolt az ütközés folyamán. Az utastér instabilnak bizonyult és ezért büntetés járt. A vezetőoldali lábtérnél hasonló repedéseket fedeztek fel, amik szintén büntetést érdemeltek. A sofőr védelme túlnyomórészt csekély. Az autóval történő oldalütközés esetén a mellkasé megfelelő, a test többi részének védelme jó értékelést kapott. Ugyanakkor az oszloppal történő oldalütközés esetén a bordákra nehezedő nyomás gyenge eredményt produkált a mellkas tájékán. Egy ráfutásos baleset esetén az első ülések csekély védelmet nyújtanak az ostorcsapás effektus ellen.
Gyermek utas – 40 pont / 85%
A bábuk által mutatott eredmények alapján az Evalia maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve minimális volt, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé válik a gyermekülés menetiránnyal szemben történő elhelyezése. Ugyanakkor, a jelzés nem egyértelmű, így ezért nem jutalmazták az autót. A gyermekülések 2/3-ának elhelyezése nem sikerült a hátsó középső ülésre, ugyanakkor minden típus elhelyezhető a számára előírt üléspozícióban.
Gyalogosok – 24 pont / 67%
A lökhárító döntően jó eredményt produkált a gyalogosok lábának védelmére. A motorháztető első része szintén nagyrészt jó eredményt produkált a medencecsont sérüléseinek elkerülésére. A motorháztető azon részének védelme, ahol a gyalogos feje ütközhet vele, túlnyomórészt megfelelő és csekély eredményeket ért el.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 55%
Az Evalia alapáron rendelkezik elektronikus menetstabilizálóval és a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzéssel az első két ülés részére. A sofőr által állítható sebességkorlátozó szintén megtalálható az autóban, de nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek, ugyanis a beállított sebesség átlépésekor mindössze vizuális jelzést ad.
Nissan Evalia kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | instabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 40 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | 22 mm | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 40 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop és gyújtásdoboz, műszerfal és tartóelem | |
| Koncentrált terhelés a térdre | Gyújtásdoboz és műszerfalkonzol | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | törés | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 112,9 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | Kuplung – 87,1 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 0,2 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 1,7 pont | |
| Közepes ütközés | 1,4 pont | |
| Kis ütközés | 1,8 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 12 pont | 12 pont |
| Ülés típusa | Maxi Cosi Cabriofix and Easyfix | Maxi Cosi Pearl and Familyfix |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és lábtámasz |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Elérhető | ||
| Sebesség információk | Nem értékelték | |
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | Megbukott | |
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem elérhető | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


