Fiat 500L egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 34 pont / 94%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A test egészére jó védelmet biztosít. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fiatban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az 500L maximális pontszámot, így jó eredményt ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott, míg a test többi részén jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 38 pont / 78%

A bábuk által mutatott eredmények alapján az 500L menetiránynak háttal történő elhelyezés esetén maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is, a gyermekülésben jól védve voltak a babák fejei. A 1,5 éves korú bábu ülése előrecsúszott és ezzel kárt okozott az első utasoldali ülésben, de ez nem befolyásolta az eredményt, így nem járt érte büntetés. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülés által, így minimalizálva az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközést. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor az autó nem szolgál világos információkkal a légzsákok állapotát illetően, viszont egyértelműen felhívja a figyelmet a légzsák állapotának ellenőrzésére.

Gyalogosok – 23 pont / 65%

Az 500L első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Azokon a részeken, ahol a gyermek gyalogosok gázolása esetén a fej érintkezik az autóval, túlnyomó részt jó eredményt ért el a Fiat, azonban a felnőtt gyalogosok feje számára rossz védelmet nyújt.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető néhány felszereltségi szinthez, de nem az összeshez, és nem is teljesíti a követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés minden variánshoz jár, ám csak az első két utas számára.

Fiat 500L egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Fiat 500L egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 1 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdult
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,9 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 1,5 pont
Közepes ütközés 1,4 pont
Kis ütközés 1,6 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 11,9 pont 9,1 pont
Ülés típusa Fair G0/1S Fair G0/1S
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak háttal
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és tartókeret
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP