Felnőtt utas – 26 pont / 72%
A frontális ütközésnél erősen deformálódott a szélvédő felső része, és a tető behajlott a B-oszlop előtt. A hátsó utasok lábánál lévő elem és a kardánalagút teljes mértékben elvált, és az első ülések lábterénél is deformálódott az utóbbi elem. Az autót büntették az utastér instabilitása miatt. A bábukról leolvasott adatok csekély védelmet mutattak az első utas mellkasát illetően, amit a műszerfal elemei veszélyeztetnek, ahogyan a térd és a combcsont területét is. A sofőr lábfejének és bokájának védelme szintén csekély lett, köszönhetően a lábtérben történt töréseknek és deformálódásoknak. Az oldalütközés alkalmával a fej, a has és a medence védelme jó volt, míg a mellkasé megfelelő. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés esetén a bábu bordái nagy ütést kaptak, így gyenge védelmet biztosít az autó a mellkas számára. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 77%
A frontális teszt során a 3 éves kornak megfelelő bábu menetiránynak megfelelően történő elhelyezése esetén nem volt túlzott az előre történő mozgás. Az autóval történő oldalütközés esetén mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben az esetleges belső alkatrészekkel történő ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem nyújt megfelelő jelzést a sofőr számára, de megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 16 pont / 44%
Az első lökhárító jó védelmet nyújt az elgázolt gyalogosok lába számára. A motorháztető első részének egésze, ahol az elgázolt gyalogosok csípője és medencecsontja ütközik az autóval, rossz védelmet biztosít. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek nagy része csekély és rossz eredményt ért el, míg a felnőttek fejével ütköző részek nagy része rossz eredménnyel zárt.
Biztonsági asszisztensek – 2 pont / 29%
A Lodgyhoz nem elérhető alapáron az elektronikus menetstabilizáló, így az Euro NCAP azt nem tesztelte. Az első utasok számára alapáron jár az övek becsatolására való figyelmeztetés. A sebességkorlátozó elérhető az autóhoz, de mivel nem alapáron jár, így az Euro NCAP nem tesztelte.
Dacia Lodgy egyterű törésteszt: összesen 3 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | instabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 26 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 8 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop és műszerfal végelem | |
Koncentrált terhelés a térdre | Kormányoszlop és műszerfal végelem | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | törés | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 110 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,3 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 0 pont | |
Közepes ütközés | 2 pont | |
Kis ütközés | 1,8 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 9,4 pont | 10,3 pont |
Ülés típusa | Britax-Römer Baby Safy Isofix Plus | Britax-Römer Duo Plus Isofix |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és támogató keret | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Megfelelő | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Nem értékelték | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem elérhető |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP