Dacia Lodgy egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 26 pont / 72%

A frontális ütközésnél erősen deformálódott a szélvédő felső része, és a tető behajlott a B-oszlop előtt. A hátsó utasok lábánál lévő elem és a kardánalagút teljes mértékben elvált, és az első ülések lábterénél is deformálódott az utóbbi elem. Az autót büntették az utastér instabilitása miatt. A bábukról leolvasott adatok csekély védelmet mutattak az első utas mellkasát illetően, amit a műszerfal elemei veszélyeztetnek, ahogyan a térd és a combcsont területét is. A sofőr lábfejének és bokájának védelme szintén csekély lett, köszönhetően a lábtérben történt töréseknek és deformálódásoknak. Az oldalütközés alkalmával a fej, a has és a medence védelme jó volt, míg a mellkasé megfelelő. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés esetén a bábu bordái nagy ütést kaptak, így gyenge védelmet biztosít az autó a mellkas számára. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 38 pont / 77%

A frontális teszt során a 3 éves kornak megfelelő bábu menetiránynak megfelelően történő elhelyezése esetén nem volt túlzott az előre történő mozgás. Az autóval történő oldalütközés esetén mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben az esetleges belső alkatrészekkel történő ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem nyújt megfelelő jelzést a sofőr számára, de megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.

Gyalogosok – 16 pont / 44%

Az első lökhárító jó védelmet nyújt az elgázolt gyalogosok lába számára. A motorháztető első részének egésze, ahol az elgázolt gyalogosok csípője és medencecsontja ütközik az autóval, rossz védelmet biztosít. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek nagy része csekély és rossz eredményt ért el, míg a felnőttek fejével ütköző részek nagy része rossz eredménnyel zárt.

Biztonsági asszisztensek – 2 pont / 29%

A Lodgyhoz nem elérhető alapáron az elektronikus menetstabilizáló, így az Euro NCAP azt nem tesztelte. Az első utasok számára alapáron jár az övek becsatolására való figyelmeztetés. A sebességkorlátozó elérhető az autóhoz, de mivel nem alapáron jár, így az Euro NCAP nem tesztelte.

Dacia Lodgy egyterű törésteszt: összesen 3 csillag

Dacia Lodgy egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér instabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 26 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 8 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Kormányoszlop és műszerfal végelem
Koncentrált terhelés a térdre Kormányoszlop és műszerfal végelem
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése törés
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 110 mm
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,3 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 0 pont
Közepes ütközés 2 pont
Kis ütközés 1,8 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 9,4 pont 10,3 pont
Ülés típusa Britax-Römer Baby Safy Isofix Plus Britax-Römer Duo Plus Isofix
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és támogató keret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Nem értékelték
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP