Felnőtt utas – 29 pont / 79%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is rossz védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Voyager kormányoszlopa szintén veszélyt jelenthet a sofőr számára. A Lancia maximum pontot ért el az autóval történő oldalütközés esetén. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés vizsgálatánál a test legtöbb területén jó, míg a mellkasnál megfelelő eredményt ért el. Az ülés és az aktív fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 33 pont / 67%
A bábuk által mutatott eredmények alapján a frontális és az autóval történő oldalütközés esetén a Voyager maximum pontot ért el a 3 éves kornak megfelelő baba védelmére. Ennek a babának az előre történő elmozdulása menetiránnyal szemben való elhelyezés esetén elhanyagolható volt, valamint mind a 3 éves, mind a 1,5 éves kornak megfelelő babák megfelelően voltak védve az oldalütközés esetén egy esetleges fejet érő sérülés ellen. Ugyanakkor, ha a gyermekülést az ISOFIX pontoknál rögzítjük, akkor a menetiránynak háttal elhelyezett gyermekülésben lévő 1,5 évesnek könnyen sérüléseket okozhat a lábtérnél elhelyezett tárolórekesz fedőeleme. Ezért az Euro NCAP nem adott pontot az autónak. Az utasoldali légzsák nem kapcsolható ki, így abban az ülésben nem lehet menetiránynak háttal elhelyezni a gyermekülést. A veszélyre figyelmeztet egy matrica, de ez nem elégíti ki az Euro NCAP követelményeit.
Gyalogosok – 17 pont / 47%
A Voyager aktív motorháztetővel van ellátva. A lökhárítóban lévő szenzorok érzékelik, ha egy gyalogost elüt az autó, és az megemeli a motorháztetőt, hogy mérsékelje a sérüléseket. A tesztek során kiderült, hogy különböző méretű gyalogosok és különböző sebességgel történő ütközés esetén is jól működik a rendszer, így ezzel felszerelve tesztelték az autót. Míg az autó orrának az a része, amely a gyalogosok fejével ütközik, néhány helyen jó eredményt ért el, más helyen rossz osztályozást kapott. A csípővel és a medencével érintkező részeknél mind rossz eredményt ért el a Lancia. Az első lökhárító jó eredményt ért el a gyalogosok lábával történő ütközésre.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség és megfelel a szervezet követelményeinek. Sebességkorlátozó rendszer nem elérhető az autóhoz. A biztonsági öv becsatolására figyelmeztető rendszer csak az első két utas számára érhető el.
Lancia Voyager buszlimuzin törésteszt: összesen 4 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 19 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 6 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | műszerfal és kormányoszlop | |
Koncentrált terhelés a térdre | műszerfal és kormányoszlop | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 40 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Bőr, 8 irányban elektomosan állítható | |
Fejtámla típusa | Aktív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,6 pont | |
Közepes ütközés | 2,3 pont | |
Kis ütközés | 2,3 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 9,6 pont | 12 pont |
Ülés típusa | FAIR G-01 ISOFIX RWF Platform Frame type E | FAIR G-01 ISOFIX RWF Platform Frame type A |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és tartókeret |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Megfelelő | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP