Mint tudjuk, a Volkswagen Sharan és a Seat Alhambra közös alapokra épül, így az Eruo NCAP tesztjén egy kalap alá esett a két modell.
Felnőtt utas – 34 pont / 96%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédő tartóoszlopa mindössze 2 millimétert mozdult el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Sharan és az Alhambra azonos védelmet biztosít a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az utasoldalon lévő bábu maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén megfelelő védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 39 pont / 80%
A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem egyértelmű. A veszélyt jelző matrica sem egyértelmű és nem a legjobban látható helyen van. Az összes üléspozíció megfelelő az univerzális gyermekülések számára.
Gyalogosok – 16 pont / 46%
Az első lökhárító a legtöbb helyen jó védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, de néhány helyen rossz eredményt hozott. A motorháztető első része rossz védelmet nyújtott. A gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt mutatott, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek nagyrészt rossz eredményt mutattak.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség. Az elöl ülők számára van a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A hátsó utasok számára csak a hétszemélyes verziókhoz alapfelszereltség, de az ötüléseshez is elérhető extra opcióként.
Volkswagen Sharan / Seat Alhambra buszlimuzin törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 2 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 8 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 1 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 2,6 pont | |
Közepes ütközés | 2,7 pont | |
Kis ütközés | 2,5 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 10,9 pont | 11,3 pont |
Ülés típusa | Römer Baby Safe Plus | Bobsy G 0/1 |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és tartókeret |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP