Volkswagen Sharan / Seat Alhambra buszlimuzin törésteszt

Mint tudjuk, a Volkswagen Sharan és a Seat Alhambra közös alapokra épül, így az Eruo NCAP tesztjén egy kalap alá esett a két modell.

Felnőtt utas – 34 pont / 96%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán, a szélvédő tartóoszlopa mindössze 2 millimétert mozdult el. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Sharan és az Alhambra azonos védelmet biztosít a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az utasoldalon lévő bábu maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés során a mellkas és a has területén megfelelő védelmet mutatott. Az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 39 pont / 80%

A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem egyértelmű. A veszélyt jelző matrica sem egyértelmű és nem a legjobban látható helyen van. Az összes üléspozíció megfelelő az univerzális gyermekülések számára.

Gyalogosok – 16 pont / 46%

Az első lökhárító a legtöbb helyen jó védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére, de néhány helyen rossz eredményt hozott. A motorháztető első része rossz védelmet nyújtott. A gyermekek fejével ütköző részeken jó eredményt mutatott, ugyanakkor a felnőttek fejével ütköző részek nagyrészt rossz eredményt mutattak.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség. Az elöl ülők számára van a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés. A hátsó utasok számára csak a hétszemélyes verziókhoz alapfelszereltség, de az ötüléseshez is elérhető extra opcióként.

Volkswagen Sharan / Seat Alhambra buszlimuzin törésteszt: összesen 5 csillag

Volkswagen Sharan / Seat Alhambra buszlimuzin Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 2 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem okoz sérülést
Koncentrált terhelés a térdre nem okoz sérülést
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása nem mozdult
Pedálok felfelé mozgása nem mozdult
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, 8 irányban manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 1 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,6 pont
Közepes ütközés 2,7 pont
Kis ütközés 2,5 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 10,9 pont 11,3 pont
Ülés típusa Römer Baby Safe Plus Bobsy G 0/1
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és tartókeret
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP