Renault Trafic kisbusz törésteszt

Felnőtt utas – 21 pont / 58%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A bábuk azonos védelmet mutattak mindkét első utas számára, pedig az utasoldalon nem volt légzsák. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy a Trafic műszerfalának elemei a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára veszélyt jelenthetnek. A Renault maximális pontot kapott az autóval történő oldalütközés folyamán. Oszloppal történő oldalütközéses teszt nem volt, mert a Traficban nem volt semmilyen fejet védő berendezés. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 39 pont / 79%

A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Trafic maximum pontot ért el a 3 éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem megfelelő és a veszélyt jelző matrica sem egyértelmű.

Gyalogosok – 8 pont / 28%

Az első lökhárító a rossz védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére. A motorháztető első részének értékelése nem volt jó annak formája és magassága miatt. A motorháztető nagy része rossz és csekély eredményt mutatott, csak néhány helyen ért el jó értékelést.

Biztonsági asszisztensek – 1 pont / 14%

Az elektronikus menetstabilizáló nem alapfelszereltség a Renaultban, ezért nem lett értékelve.. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ami megyegyezik a szervezet követelményeivel. Sebességkorlátozó rendszer elérhető a Trafichoz, de nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek.

Renault Trafic kisbusz törésteszt: összesen 2 csillag

Renault Trafic kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 16 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása 11 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon műszerfal és középkonzol, kesztyűtartó ajtaja
Koncentrált terhelés a térdre műszerfal és középkonzol, kesztyűtartó ajtaja
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása fék – 39 mm
Pedálok felfelé mozgása fék – 30 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Nincs
Mellkast védő légzsák Nincs
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 0 pont
Közepes ütközés 0 pont
Kis ütközés 0 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 9,6 pont 12 pont
Ülés típusa Römer Babysafe Plus ISOFIX Römer Duo Plus ISOFIX
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és tartókeret ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Nem értékelték
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Csak sofőr
Hátsó utasok Nem értékelték

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP