A Mercedes-Benz idén év elején már bemutatta legújabb, prémium kategóriát képviselő személyszállító kisbuszát, a V-osztályt, ám a teherhordó verzióra még várni kellett, egészen mostanáig. A napokban ugyanis a csillagosok lerántották a leplet a Vito névre hallgató áruszállító variánsról is, amely testvéréhez hasonlóan vonzó tulajdonságaival bizony nagy kedvenccé válhat.
Az egyik legfontosabb tulajdonságként az alacsony üzemeltetési költséget emelik ki a gyáriak, amelyben hatalmas szerepet játszik a fogyasztás is: a maga 5,7 literes étvágyával ugyanis kategóriájának legtakarékosabb tagja lett. Ebben nagy szerepe van a gyártó jól ismert BlueEfficiency csomagjának, melyet más modellekből – köztük a személyszállító V-osztállyal – már ismerhetünk.
A Vito nem csupán a leghatékonyabb lett szegmensében, hanem egyben korszakalkotó is, ugyanis az alapból hátsókerékhajtású verzió mellet nem csak az eddig is elérhető összkerékhajtású, hanem immár kizárólag elsőkerékhajtású példányt is választhatunk. Utóbbi egyébként – nem meglepő módon – a legkönnyebb és legolcsóbb kivitel a palettán. A hátsókerékhajtást inkább a nehezebb árukat, utánfutót szállító, vagy egyszerűen csak fokozottabb dinamizmust és jobb vezethetőséget kereső vásárlóinak szánja inkább a csillagos márka. Az összkerekes példányoknak pedig a mostohább körülmények között autózók örülhetnek igazán.
Az elődhöz képest 140 mm-es növekedés után háromféle hossz közül választhatnak majd a vásárlók (4895mm, 5140mm, 5730mm), míg a maximális terhelhetőség 1369 kg. Az elsőkerékhajtású modelleket keresztben beépített, 1,6 literes dízelmotorral látta el a Mercedes, méghozzá 88 (109 CDI) és 114 (111 CDI) lóerős teljesítményszintekkel. A hátsó- és összkerekes példányok viszont már a 2,15 literes négyhengeres dízelt kapják, amely a V-osztályhoz hasonlóan 136 (114 CDI), 163 (116 CDI) és 190 lóerővel (119 CDI) áll rendelkezésre. Az erőforrások alapáron hatfokozatú kézi váltóval érkeznek, kivéve a 119 CDI-t, amely szériaként megkapja a 114 és 116 CDI-hez extraként elérhető hétfokozatú automataváltót.
A németek külön büszkék a kisbusz kifejezetten hosszú szervizintervallumára, mely 2 év vagy 40.000 kilométer. A Sprinter után egyébként a Vito a Mercedes második modellje, amely globális típusként lép színre, így Amerika északi és déli részén is szerencsét próbál.
Minden kivitelhez szériában jár a nyolc légzsák, a guminyomás ellenőrző rendszer, valamint a sofőr éberségét figyelő asszisztens is. Opcionálisan ledes fényforrásokkal, aktív parkolóautomatával és sávtartó asszisztenssel, valamint holttérfigyelővel is felszerelhető a legújabb Mercedes kisbusz. Az új Vito 2014 októberében jelenik majd meg először a német márkakereskedésekben, majd nem sokkal azután elindul világhódító útjára is.