Felnőtt utas – 26 pont / 72%
A frontális ütközésnél erősen deformálódott a szélvédő felső része, és a tető behajlott a B-oszlop előtt. A hátsó utasok lábánál lévő elem és a kardánalagút teljes mértékben elvált, és az első ülések lábterénél is deformálódott az utóbbi elem. Az autót büntették az utastér instabilitása miatt. A bábukról leolvasott adatok csekély védelmet mutattak az első utas mellkasát illetően, amit a műszerfal elemei veszélyeztetnek, ahogyan a térd és a combcsont területét is. A sofőr lábfejének és bokájának védelme szintén csekély lett, köszönhetően a lábtérben történt töréseknek és deformálódásoknak. Az oldalütközés alkalmával a fej, a has és a medence védelme jó volt, míg a mellkasé megfelelő. A sokkal komolyabb, oszloppal történő oldalütközés esetén a bábu bordái nagy ütést kaptak, így gyenge védelmet biztosít az autó a mellkas számára. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 77%
A frontális teszt során a 3 éves kornak megfelelő bábu menetiránynak megfelelően történő elhelyezése esetén nem volt túlzott az előre történő mozgás. Az autóval történő oldalütközés esetén mind a 1,5, mind a 3 éves kornak megfelelő bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben az esetleges belső alkatrészekkel történő ütközés esetére. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Ugyanakkor a légzsák állapotáról nem nyújt megfelelő jelzést a sofőr számára, de megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.
Gyalogosok – 16 pont / 44%
Az első lökhárító jó védelmet nyújt az elgázolt gyalogosok lába számára. A motorháztető első részének egésze, ahol az elgázolt gyalogosok csípője és medencecsontja ütközik az autóval, rossz védelmet biztosít. A gyermekkorú gyalogosok gázolásánál, a fejjel ütköző részek nagy része csekély és rossz eredményt ért el, míg a felnőttek fejével ütköző részek nagy része rossz eredménnyel zárt.
Biztonsági asszisztensek – 2 pont / 29%
A Lodgyhoz nem elérhető alapáron az elektronikus menetstabilizáló, így az Euro NCAP azt nem tesztelte. Az első utasok számára alapáron jár az övek becsatolására való figyelmeztetés. A sebességkorlátozó elérhető az autóhoz, de mivel nem alapáron jár, így az Euro NCAP nem tesztelte.
Dacia Lodgy egyterű törésteszt: összesen 3 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | instabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 26 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 8 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop és műszerfal végelem | |
| Koncentrált terhelés a térdre | Kormányoszlop és műszerfal végelem | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | törés | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 110 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, szövet, 4 irányban manuálisan állítható | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 0,3 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 0 pont | |
| Közepes ütközés | 2 pont | |
| Kis ütközés | 1,8 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 9,4 pont | 10,3 pont |
| Ülés típusa | Britax-Römer Baby Safy Isofix Plus | Britax-Römer Duo Plus Isofix |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és támogató keret | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Megfelelő | Megfelelő |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem értékelték | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Nem értékelték | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem elérhető | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


