Felnőtt utas – 34 pont / 94%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A test egészére jó védelmet biztosít. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Fiatban ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten az 500L maximális pontszámot, így jó eredményt ért el a test minden részén. A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a bordák és a mellkas területén megfelelő védelmet mutatott, míg a test többi részén jót. Az ülés és a fejtámla csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 38 pont / 78%
A bábuk által mutatott eredmények alapján az 500L menetiránynak háttal történő elhelyezés esetén maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is, a gyermekülésben jól védve voltak a babák fejei. A 1,5 éves korú bábu ülése előrecsúszott és ezzel kárt okozott az első utasoldali ülésben, de ez nem befolyásolta az eredményt, így nem járt érte büntetés. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülés által, így minimalizálva az esetleges fejre veszélyes belső alkatrészekkel való ütközést. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését, ugyanakkor az autó nem szolgál világos információkkal a légzsákok állapotát illetően, viszont egyértelműen felhívja a figyelmet a légzsák állapotának ellenőrzésére.
Gyalogosok – 23 pont / 65%
Az 500L első lökhárítója maximális pontszámot értek el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. Azokon a részeken, ahol a gyermek gyalogosok gázolása esetén a fej érintkezik az autóval, túlnyomó részt jó eredményt ért el a Fiat, azonban a felnőtt gyalogosok feje számára rossz védelmet nyújt.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség az autóban, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A vezető általi sebességkorlátozó rendszer szintén elérhető néhány felszereltségi szinthez, de nem az összeshez, és nem is teljesíti a követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés minden variánshoz jár, ám csak az első két utas számára.
Fiat 500L egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 1 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | nem okoz sérülést | |
Koncentrált terhelés a térdre | nem okoz sérülést | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdult | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, 6 irányban manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,9 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,5 pont | |
Közepes ütközés | 1,4 pont | |
Kis ütközés | 1,6 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 11,9 pont | 9,1 pont |
Ülés típusa | Fair G0/1S | Fair G0/1S |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak háttal |
Rögzítés | ISOFIX és tartókeret | ISOFIX és tartókeret |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Megfelelő |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Nem értékelték | ||
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP