Fiat Freemont egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 30 pont / 83%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Freemont kormányoszlopa veszélyt jelenthet a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára, ezzel csekély védelmet eredményezve. Maximum pontot ért el a Fiat az első utasok védelmére, jó eredménnyel a test összes részére. Szintén maximum pontot kapott az oldalütközés során, míg a komolyabb, póznával történő oldalütközés esetén a bábuk gyenge eredményt mutattak a mellkas területén. A Freemontnak aktív fejtámlája van, ami egy hátulról történő ütközés esetén előremozdul, ezzel védve az utasok nyakát. A tesztek alatt jól működött a rendszer, így az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 40 pont / 82%

A bábuk által mutatott eredmények alapján a Freemont maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az első utasoldali légzsák nem kapcsolható ki, így a gyermekülés menetiránnyal szemben történő elhelyezése nem lehetséges. Az ennek a veszélyére felhívó jelzések nem elérhetőek minden nyelven.

Gyalogosok – 18 pont / 50%

A Freemont aktív motorháztetővel rendelkezik, amelynek szenzorai egy esetleges gázolás esetén érzékelik a balesetet és megemelik az alkatrészt, hogy ezzel kisebb sérüléseket okozzon. A tesztek során kiderült, hogy különböző méretű gyalogosok és különböző sebességgel történő ütközés esetén is jól működik a rendszer, így ezzel felszerelve tesztelték az autót. Az autó orrának azon részei, melyekkel egy gyermek feje ütközne, nagyrészt rossz és csekély védelmet nyújtottak. A felnőttek fejével ütköző részek néhány részen jó, míg más részeken rossz eredményt mutattak. Az első lökhárító jó eredményt mutatott az elgázolt gyalogosok lábával történő ütközéskor, de a motorháztető első része rossz értékelést, így 0 pontot kapott.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%

Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség a Freemontban és megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az övek becsatolására figyelmeztető rendszer szintén alapáras, de csak az első két üléshez. Sebességkorlátozó rendszer nem elérhető a Fiathoz.

Fiat Freemont egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Fiat Freemont egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 3 mm
Kormánykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Kormányoszlop
Koncentrált terhelés a térdre Kormányoszlop
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 97 mm
Pedálok felfelé mozgása Fék – 16 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, bőr, 6 irányban elektromosan állítható
Fejtámla típusa Aktív
Geometriai értékelés 0,9 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2,3 pont
Közepes ütközés 2,2 pont
Kis ütközés 2,4 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Britax Babysafe ISOFIX Plus Fair G0/1S
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és felső heveder ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem elérhető
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP