Felnőtt utas – 30 pont / 83%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Freemont kormányoszlopa veszélyt jelenthet a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára, ezzel csekély védelmet eredményezve. Maximum pontot ért el a Fiat az első utasok védelmére, jó eredménnyel a test összes részére. Szintén maximum pontot kapott az oldalütközés során, míg a komolyabb, póznával történő oldalütközés esetén a bábuk gyenge eredményt mutattak a mellkas területén. A Freemontnak aktív fejtámlája van, ami egy hátulról történő ütközés esetén előremozdul, ezzel védve az utasok nyakát. A tesztek alatt jól működött a rendszer, így az ülés és a fejtámla jó védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 40 pont / 82%
A bábuk által mutatott eredmények alapján a Freemont maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az első utasoldali légzsák nem kapcsolható ki, így a gyermekülés menetiránnyal szemben történő elhelyezése nem lehetséges. Az ennek a veszélyére felhívó jelzések nem elérhetőek minden nyelven.
Gyalogosok – 18 pont / 50%
A Freemont aktív motorháztetővel rendelkezik, amelynek szenzorai egy esetleges gázolás esetén érzékelik a balesetet és megemelik az alkatrészt, hogy ezzel kisebb sérüléseket okozzon. A tesztek során kiderült, hogy különböző méretű gyalogosok és különböző sebességgel történő ütközés esetén is jól működik a rendszer, így ezzel felszerelve tesztelték az autót. Az autó orrának azon részei, melyekkel egy gyermek feje ütközne, nagyrészt rossz és csekély védelmet nyújtottak. A felnőttek fejével ütköző részek néhány részen jó, míg más részeken rossz eredményt mutattak. Az első lökhárító jó eredményt mutatott az elgázolt gyalogosok lábával történő ütközéskor, de a motorháztető első része rossz értékelést, így 0 pontot kapott.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 71%
Az elektronikus menetstabilizáló alapfelszereltség a Freemontban és megfelel az Euro NCAP követelményeinek. Az övek becsatolására figyelmeztető rendszer szintén alapáras, de csak az első két üléshez. Sebességkorlátozó rendszer nem elérhető a Fiathoz.
Fiat Freemont egyterű törésteszt: összesen 5 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 3 mm | |
| Kormánykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | nem mozdult | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop | |
| Koncentrált terhelés a térdre | Kormányoszlop | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 97 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | Fék – 16 mm | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Igen | |
| Mellkast védő légzsák | Igen | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap, bőr, 6 irányban elektromosan állítható | |
| Fejtámla típusa | Aktív | |
| Geometriai értékelés | 0,9 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 2,3 pont | |
| Közepes ütközés | 2,2 pont | |
| Kis ütközés | 2,4 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| kor | 1,5 | 3 éves |
| értékelés | 12 pont | 12 pont |
| Ülés típusa | Britax Babysafe ISOFIX Plus | Fair G0/1S |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | ISOFIX és felső heveder | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Nem elérhető | ||
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Átment | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Átment | |
| Hátsó utasok | Nem elérhető | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


