Nissan Evalia kisbusz törésteszt

Felnőtt utas – 25 pont / 68%

A frontális ütközés során megállapították, hogy a padlólemez elszakadt az A-oszlopok tartóelemétől és sok ponthegesztés elengedett a padló és a küszöb találkozásánál. A küszöbelem befelé hajolt az ütközés folyamán. Az utastér instabilnak bizonyult és ezért büntetés járt. A vezetőoldali lábtérnél hasonló repedéseket fedeztek fel, amik szintén büntetést érdemeltek. A sofőr védelme túlnyomórészt csekély. Az autóval történő oldalütközés esetén a mellkasé megfelelő, a test többi részének védelme jó értékelést kapott. Ugyanakkor az oszloppal történő oldalütközés esetén a bordákra nehezedő nyomás gyenge eredményt produkált a mellkas tájékán. Egy ráfutásos baleset esetén az első ülések csekély védelmet nyújtanak az ostorcsapás effektus ellen.

Gyermek utas – 40 pont / 85%

A bábuk által mutatott eredmények alapján az Evalia maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve minimális volt, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé válik a gyermekülés menetiránnyal szemben történő elhelyezése. Ugyanakkor, a jelzés nem egyértelmű, így ezért nem jutalmazták az autót. A gyermekülések 2/3-ának elhelyezése nem sikerült a hátsó középső ülésre, ugyanakkor minden típus elhelyezhető a számára előírt üléspozícióban.

Gyalogosok – 24 pont / 67%

A lökhárító döntően jó eredményt produkált a gyalogosok lábának védelmére. A motorháztető első része szintén nagyrészt jó eredményt produkált a medencecsont sérüléseinek elkerülésére. A motorháztető azon részének védelme, ahol a gyalogos feje ütközhet vele, túlnyomórészt megfelelő és csekély eredményeket ért el.

Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 55%

Az Evalia alapáron rendelkezik elektronikus menetstabilizálóval és a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzéssel az első két ülés részére. A sofőr által állítható sebességkorlátozó szintén megtalálható az autóban, de nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek, ugyanis a beállított sebesség átlépésekor mindössze vizuális jelzést ad.

Nissan Evalia kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag

 

Nissan Evalia kisbusz Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér instabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 40 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása 22 mm
Kormánykerék felfelé mozgása 40 mm
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon Kormányoszlop és gyújtásdoboz, műszerfal és tartóelem
Koncentrált terhelés a térdre Gyújtásdoboz és műszerfalkonzol
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése törés
Pedálok hátrafelé mozgása Fék – 112,9 mm
Pedálok felfelé mozgása Kuplung – 87,1 mm
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Igen
Mellkast védő légzsák Igen
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, szövet, manuálisan állítható
Fejtámla típusa Passzív
Geometriai értékelés 0,2 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 1,7 pont
Közepes ütközés 1,4 pont
Kis ütközés 1,8 pont
Gyermekvédelem
kor 1,5 3 éves
értékelés 12 pont 12 pont
Ülés típusa Maxi Cosi Cabriofix and Easyfix Maxi Cosi Pearl and Familyfix
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés ISOFIX és lábtámasz ISOFIX és lábtámasz
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Védve
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Elérhető
Sebesség információk Nem értékelték
Sebességtartó asszisztens (manuális) Megbukott
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Átment
Hátsó utasok Nem elérhető

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP