Felnőtt utas – 25 pont / 68%
A frontális ütközés során megállapították, hogy a padlólemez elszakadt az A-oszlopok tartóelemétől és sok ponthegesztés elengedett a padló és a küszöb találkozásánál. A küszöbelem befelé hajolt az ütközés folyamán. Az utastér instabilnak bizonyult és ezért büntetés járt. A vezetőoldali lábtérnél hasonló repedéseket fedeztek fel, amik szintén büntetést érdemeltek. A sofőr védelme túlnyomórészt csekély. Az autóval történő oldalütközés esetén a mellkasé megfelelő, a test többi részének védelme jó értékelést kapott. Ugyanakkor az oszloppal történő oldalütközés esetén a bordákra nehezedő nyomás gyenge eredményt produkált a mellkas tájékán. Egy ráfutásos baleset esetén az első ülések csekély védelmet nyújtanak az ostorcsapás effektus ellen.
Gyermek utas – 40 pont / 85%
A bábuk által mutatott eredmények alapján az Evalia maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves gyermekek védelmére is. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve minimális volt, míg az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, minimalizálva a gyermekek fejének belső alkatrészekkel való ütközését. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé válik a gyermekülés menetiránnyal szemben történő elhelyezése. Ugyanakkor, a jelzés nem egyértelmű, így ezért nem jutalmazták az autót. A gyermekülések 2/3-ának elhelyezése nem sikerült a hátsó középső ülésre, ugyanakkor minden típus elhelyezhető a számára előírt üléspozícióban.
Gyalogosok – 24 pont / 67%
A lökhárító döntően jó eredményt produkált a gyalogosok lábának védelmére. A motorháztető első része szintén nagyrészt jó eredményt produkált a medencecsont sérüléseinek elkerülésére. A motorháztető azon részének védelme, ahol a gyalogos feje ütközhet vele, túlnyomórészt megfelelő és csekély eredményeket ért el.
Biztonsági asszisztensek – 5 pont / 55%
Az Evalia alapáron rendelkezik elektronikus menetstabilizálóval és a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzéssel az első két ülés részére. A sofőr által állítható sebességkorlátozó szintén megtalálható az autóban, de nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek, ugyanis a beállított sebesség átlépésekor mindössze vizuális jelzést ad.
Nissan Evalia kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | instabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 40 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | 22 mm | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 40 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | Kormányoszlop és gyújtásdoboz, műszerfal és tartóelem | |
Koncentrált terhelés a térdre | Gyújtásdoboz és műszerfalkonzol | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | törés | |
Pedálok hátrafelé mozgása | Fék – 112,9 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | Kuplung – 87,1 mm | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Igen | |
Mellkast védő légzsák | Igen | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap, szövet, manuálisan állítható | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0,2 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 1,7 pont | |
Közepes ütközés | 1,4 pont | |
Kis ütközés | 1,8 pont | |
Gyermekvédelem | ||
kor | 1,5 | 3 éves |
értékelés | 12 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Maxi Cosi Cabriofix and Easyfix | Maxi Cosi Pearl and Familyfix |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | ISOFIX és lábtámasz | ISOFIX és lábtámasz |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Elérhető | ||
Sebesség információk | Nem értékelték | |
Sebességtartó asszisztens (manuális) | Megbukott | |
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Átment | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Átment | |
Hátsó utasok | Nem elérhető |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP