
Mint tudjuk, a Fiat Scudo és a Citroen Jumpy azonos alapokra épülnek, így az olasz márka jelvénye alatt futó típus tesztelésével az Euro NCAP a franciák kisbuszának az eredményét is megállapította.
Felnőtt utas – 21 pont / 59%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. Az autót csak két első utassal tesztelték, de a vezető oldalán lévő légzsák elég nagy ahhoz, hogy az elöl háromszemélyes padon ülő középső utast is megvédje. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy az autók műszerfalának elemei az utas külső lábára veszélyesek lehetnek, ugyanakkor különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára jó védelmet biztosít a Jumpy és a Scudo. A páros oldalütközés folyamán mutatott eredményei a mellkasnál megfelelőek, míg a test többi részénél jó eredményt mutatott. Oszloppal történő oldalütközéses teszt nem volt, mert az oldallégzsákok nem feleltek meg a követelményeknek. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 42 pont / 86%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Jumpy és a Scudo maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem megfelelő, de a veszélyt jelző matrica egyértelmű.
Gyalogosok – 8 pont / 26%
Az első lökhárító a rossz védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére. A motorháztető első részének értékelése nem volt jó annak formája és magassága miatt. A motorháztető nagy része rossz eredményt mutatott.
Biztonsági asszisztensek – 2 pont / 26%
Az elektronikus menetstabilizáló nem alapfelszereltség a párosban, és bár elérhető extraként, nem találkozik a követelményekkel, ezért nem lett értékelve. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ami megegyezik a szervezet követelményeivel. Sebességkorlátozó rendszer elérhető az autókhoz, több mint a felükhöz meg is rendelik, és megfelelnek az Euro NCAP követelményeinek.
Fiat Scudo / Citroen Jumpy kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag
Frontális ütközés | ||
---|---|---|
Fej | ||
Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
Mellkas | ||
Utastér | stabil | |
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 5 mm | |
Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
Kormánykerék felfelé mozgása | 13 mm | |
Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
Láb felső része, térdek és medence | ||
Merev alkatrészek a műszerfalon | műszerfal az utas oldalán | |
Koncentrált terhelés a térdre | műszerfal az utas oldalán | |
Láb alsó része és lábfej | ||
Lábtér sérülése | nincs | |
Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 53 mm | |
Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
Oldalütközés | ||
Fejet védő légzsák | Nincs | |
Mellkast védő légzsák | Nincs | |
Ostorcsapás effektus | ||
Ülés leírása | Alap | |
Fejtámla típusa | Passzív | |
Geometriai értékelés | 0 pont | |
Tesztek | ||
Súlyos ütközés | 0 pont | |
Közepes ütközés | 0 pont | |
Kis ütközés | 0 pont | |
Gyermekvédelem | ||
Kor | 1,5 | 3 éves |
Értékelés | 12 pont | 12 pont |
Ülés típusa | Britax-Römer Baby Safe | Britax-Römer Duo Plus |
Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
Rögzítés | Biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
Frontális ütközés | ||
Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Mellkas nyomása | Jó | Jó |
Oldalütközés | ||
Fej védelme | Védve | Védve |
Fej gyorsulása | Jó | Jó |
Biztonsági asszisztensek | ||
Sebességtartó asszisztensek | ||
Aktív, opcionális | Átment | |
Sebesség információk | ||
Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
Elektronikus menetstabilizáló | ||
ESC | Nem értékelték | |
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
Sofőr és első utas | Csak sofőr | |
Hátsó utasok | Nem értékelték |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP