Mint tudjuk, a Fiat Scudo és a Citroen Jumpy azonos alapokra épülnek, így az olasz márka jelvénye alatt futó típus tesztelésével az Euro NCAP a franciák kisbuszának az eredményét is megállapította.
Felnőtt utas – 21 pont / 59%
Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. Az autót csak két első utassal tesztelték, de a vezető oldalán lévő légzsák elég nagy ahhoz, hogy az elöl háromszemélyes padon ülő középső utast is megvédje. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A tesztek megmutatták, hogy az autók műszerfalának elemei az utas külső lábára veszélyesek lehetnek, ugyanakkor különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára jó védelmet biztosít a Jumpy és a Scudo. A páros oldalütközés folyamán mutatott eredményei a mellkasnál megfelelőek, míg a test többi részénél jó eredményt mutatott. Oszloppal történő oldalütközéses teszt nem volt, mert az oldallégzsákok nem feleltek meg a követelményeknek. Az ülés és a fejtámla rossz védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.
Gyermek utas – 42 pont / 86%
A bábuk adatai alapján a frontális és az oldalütközés esetén a Jumpy és a Scudo maximum pontot ért el a 3 és a 1,5 éves éves gyermekek védelmére. A frontális ütközés során a 3 évesnek megfelelő bábu előre történő elmozdulása a menetiránynak megfelelően elhelyezve nem volt veszélyes. Az oldalütközés esetén mindkét bábu megfelelően volt védve a gyermekülésben, ezzel minimalizálva a egy esetleges fejsérülést. Az első utasoldali légzsák kikapcsolható, így menetiránynak ellentétesen is el lehet helyezni a gyermekülést. Ugyanakkor a légzsák állapotának jelzése a sofőr irányába nem megfelelő, de a veszélyt jelző matrica egyértelmű.
Gyalogosok – 8 pont / 26%
Az első lökhárító a rossz védelmet mutatott a gyalogosok lábával való ütközés esetére. A motorháztető első részének értékelése nem volt jó annak formája és magassága miatt. A motorháztető nagy része rossz eredményt mutatott.
Biztonsági asszisztensek – 2 pont / 26%
Az elektronikus menetstabilizáló nem alapfelszereltség a párosban, és bár elérhető extraként, nem találkozik a követelményekkel, ezért nem lett értékelve. A sofőr számára van biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzés, ami megegyezik a szervezet követelményeivel. Sebességkorlátozó rendszer elérhető az autókhoz, több mint a felükhöz meg is rendelik, és megfelelnek az Euro NCAP követelményeinek.
Fiat Scudo / Citroen Jumpy kisbusz törésteszt: összesen 3 csillag
| Frontális ütközés | ||
|---|---|---|
| Fej | ||
| Vezető-légzsák érintkezés | stabil | |
| Utas-légzsák érintkezés | stabil | |
| Mellkas | ||
| Utastér | stabil | |
| Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása | 5 mm | |
| Komránykerék hátrafelé mozgása | nem mozdult | |
| Kormánykerék felfelé mozgása | 13 mm | |
| Mellkas érintkezés a kormánnyal | nincs | |
| Láb felső része, térdek és medence | ||
| Merev alkatrészek a műszerfalon | műszerfal az utas oldalán | |
| Koncentrált terhelés a térdre | műszerfal az utas oldalán | |
| Láb alsó része és lábfej | ||
| Lábtér sérülése | nincs | |
| Pedálok hátrafelé mozgása | kuplung – 53 mm | |
| Pedálok felfelé mozgása | nem mozdultak | |
| Oldalütközés | ||
| Fejet védő légzsák | Nincs | |
| Mellkast védő légzsák | Nincs | |
| Ostorcsapás effektus | ||
| Ülés leírása | Alap | |
| Fejtámla típusa | Passzív | |
| Geometriai értékelés | 0 pont | |
| Tesztek | ||
| Súlyos ütközés | 0 pont | |
| Közepes ütközés | 0 pont | |
| Kis ütközés | 0 pont | |
| Gyermekvédelem | ||
| Kor | 1,5 | 3 éves |
| Értékelés | 12 pont | 12 pont |
| Ülés típusa | Britax-Römer Baby Safe | Britax-Römer Duo Plus |
| Pozíció | Menetiránynak háttal | Menetiránynak megfelelően |
| Rögzítés | Biztonsági öv | ISOFIX és felső heveder |
| Frontális ütközés | ||
| Fej előre mozdulása | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Mellkas nyomása | Jó | Jó |
| Oldalütközés | ||
| Fej védelme | Védve | Védve |
| Fej gyorsulása | Jó | Jó |
| Biztonsági asszisztensek | ||
| Sebességtartó asszisztensek | ||
| Aktív, opcionális | Átment | |
| Sebesség információk | ||
| Sebességtartó asszisztens (manuális) | ||
| Elektronikus menetstabilizáló | ||
| ESC | Nem értékelték | |
| Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés | ||
| Sofőr és első utas | Csak sofőr | |
| Hátsó utasok | Nem értékelték | |
Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP


