Toyota Verso egyterű törésteszt

Felnőtt utas – 32 pont / 89%

Az utastér stabil maradt a frontális ütközés folyamán. A báburól leolvasott adatok szerint a vezető és az utas számára is jó védelmet biztosít a térd és a combcsont számára. A Toyotában ugyanolyan védelem áll rendelkezésre a különböző méretű, különböző üléspozícióban ülő utasok számára. Az autóval történő oldalütközést imitáló teszten a Verso a test egészére jó eredményt ért el, így maximum pontszámot kapott.  A sokkal szigorúbb, póznával történő oldalütközés esetén a bábu a mellkas területén csekély védelmet mutatott, ami a bordákra történő nagy nyomás alapoz meg. Az ülés és a fejtámla szintén csekély védelmet nyújtott a ráfutásos baleset esetén fennálló ostorcsapás effektusra.

Gyermek utas – 37 pont / 75%

A 3 éves gyermeknek megfelelő bábu fejének előremozdulása meghaladta a megengedett limitet a frontális ütközés folyamán, amivel veszélyezteti a gyermeket a belső alkatrészekkel történő ütközéssel. Ugyanakkor a bábu nem esett ki a gyermekülésből, és az oldalütközés folyamán mind a 3, mind a 1,5 évesnek megfelelő baba megfelelően volt védve a gyermekülésben. Az utasoldali légzsák kikapcsolható, így lehetővé teszi a babaülés menetiránnyal szemben történő elhelyezését. Az autó megfelelően jelzi, hogy veszélyes a légzsák kikapcsolása nélkül menetiránynak háttal behelyezni a gyermekülést.

Gyalogosok – 25 pont / 69%

A Verso jól szerepelt a gylogosvédelmi teszteken. Az első lökhárítója maximum pontszámot ért el a gyalogosok lábával történő ütközés vizsgálatánál. A motorháztető szintén jó eredményt ért el a legtöbb helyen, ugyanakkor az első része nulla pontot kapott.

Biztonsági asszisztensek – 6 pont / 86%

Az elektronikus menetstabilizáló alapáron jár az autóhoz, és teljesíti az Euro NCAP által támasztott követelményeket. A biztonsági öv becsatolására való figyelmeztetés minden utas számára elérhető.

Toyota Verso egyterű törésteszt: összesen 5 csillag

Toyota Verso egyterű Euro NCAP törésteszt mérési eredményei
Frontális ütközés
Fej
Vezető-légzsák érintkezés stabil
Utas-légzsák érintkezés stabil
Mellkas
Utastér stabil
Szélvédőoszlop hátrafelé mozgása 20 mm
Komránykerék hátrafelé mozgása nem mozdult
Kormánykerék felfelé mozgása nem mozdult
Mellkas érintkezés a kormánnyal nincs
Láb felső része, térdek és medence
Merev alkatrészek a műszerfalon nem mozdultak
Koncentrált terhelés a térdre nincs
Láb alsó része és lábfej
Lábtér sérülése nincs
Pedálok hátrafelé mozgása kuplung – 78 mm
Pedálok felfelé mozgása nem mozdultak
Oldalütközés
Fejet védő légzsák Van
Mellkast védő légzsák Van
Ostorcsapás effektus
Ülés leírása Alap, 6 irányban mozgatható szövet
Fejtámla típusa Reaktív
Geometriai értékelés 0,4 pont
Tesztek
Súlyos ütközés 2 pont
Közepes ütközés 1,6 pont
Kis ütközés 2 pont
Gyermekvédelem
Kor 1,5 3 éves
Értékelés 11,7 pont 4,9 pont
Ülés típusa Britax Romer Baby Safe Britax Romer Duo Plus
Pozíció Menetiránynak háttal Menetiránynak megfelelően
Rögzítés Felnőtt biztonsági öv ISOFIX és felső heveder
Frontális ütközés
Fej előre mozdulása Védve Sérülékeny
Fej gyorsulása
Mellkas nyomása Megfelelő
Oldalütközés
Fej védelme Védve Védve
Fej gyorsulása
Biztonsági asszisztensek
Sebességtartó asszisztensek
Nem értékelték
Sebesség információk
Sebességtartó asszisztens (manuális)
Elektronikus menetstabilizáló
ESC Átment
Biztonsági öv becsatolására figyelmeztetés
Sofőr és első utas Alapfelszereltség
Hátsó utasok Alapfelszereltség

Forrás, részletes leírás, képek és videók: Euro NCAP